Keukenlaatje/rommellaatje

Ik pakte gisteren het rommellaatje in de keuken aan. Volgens mij heeft iedereen wel zo'n laatje, kastje of mandje. Alle spullen die je tegen komt en denkt nog te moeten bewaren worden daarin gelegd. En tja, op den duur is zo'n laatje dus VOL. Het was zelfs zo erg dat er dingen achter de la vielen. Bah, tijd voor een opruimbeurt! Zo vol zat het laatje:

 
Wat een troep kan erin zeg! Het hele aanrecht ligt vol..

 
Dit boekje gebruik ik dagelijks. Ik schrijf erin welke boeken ik nog wil lezen, en neem 'm dus mee naar de bibliotheek. Ik schrijf er blogideeen in, en houd de stand van zaken bij wat betreft de 2000 dingen. Er staan verlanglijstjes in van ons allemaal. enz. enz.

 
Kijk, het lijstje van de 2000 dingen ;-)

 
Kijk! Zo kan het ook!

 
Deze stapel gaat weg! Boekjes over 'luizen in je haar', 'beweging bij kinderen', zegelkaarten, enz. 

 
Dit zat er ook nog in.. omdat ik het niet in het gewone bakje kwijt kon heb ik het destijds maar even in deze la gemikt. Foei! Gelukkig is er nu wel plek..

 
En dit zat er ook nog in! Iemand enig idee wat het is??

 
2000 dingen:
- 17 lege potjes (glasbak)
- 65! dingen uit bovenstaande la (meeste in de kliko..)
- 4 x blik (bij het oud ijzer van m'n ouders)
- 1 onderzetter
- 4 kerstkaarten
 
1577 - 91  = 1486
 
Nu het vakantie is, zal er van de kastjes niet veel terecht komen. Het hoeft ook niet. Het is goed om zo af en toe een rustperiode in te lassen. Wie weet, heb ik toch nog even zin om een kastje te doen, dan doe ik het. En anders hoop ik jullie volgend jaar weer te laten zien wat en hoe het vordert!


Reacties

  1. ik heb geen laatje, maar een kastje...wie weet volgende week???
    Volgens mij is het een sponsje uit iets van speelgoed.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi,

    Je bent voor mij een voorbeeld v.w.b. opruimen. Ik hoop hier ook weer meet te gaan starten.

    Is het sponsje niet bedoeld om schoenen mee te reinigen? Nubuck of suede?

    Groeten van Marijke

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Populaire posts van deze blog

Experiment, cake in de broodbakmachine.

Tip: broodbakmix!