Deze dagen..

hebben we vakantie. Heerlijk!
1e kerstdag waren we bij vrienden. Ik ging met oudste zoon met hen mee naar de kerk. Daarna bij hen thuis koffie drinken, waar manlief inmiddels ook aangekomen was met de twee jongste kinderen. We dronken lekker koffie en aten een heerlijk diner. Niet overdadig, daar heb ik echt een hekel aan. Natuurlijk eten we met kerst ook wat luxer dan anders. Overigens vond ik het heerlijk dat ik dit jaar geen kerstdiner hoefde klaar te maken! Ik vind koken best leuk, maar onze keuken is vrij klein, waardoor je altijd elkaar in de weg loop.
Bij onze vrienden aten we heerlijk rollade, broccoli, sperciebonen, aardappelkroketjes en kreukelfriet (voor de kids), stoofpeertjes, zelfgemaakte appelmoes, kaassaus en champignonsaus. Een leuk, klein voorafje en ijs na maakte de maaltijd compleet.
Het belangrijkste van kerst blijft het Kind in de kribbe, maar toch genieten we hier ook van de gezelligheid met elkaar.
's avonds gingen de mannen naar de kerk, terwijl ik met vriendin de kinderen te eten gaven en op bed legden. Bij terugkomst aten we een soepje en een broodje en praatte we heerlijk na.
2e kerstdag ging ik s 'morgens naar de kerk. Toen ik terug kwam gingen we lopend naar een verjaardag (ja, echt!). Thuis gekomen aten we met elkaar kibbeling. We hadden helemaal geen zin in verder warm eten omdat we net taart op hadden. Rond half 4 kwamen m'n schoonouders. We praatten heerlijk bij en aten later suikerbrood en krentenbrood. Voor de volwassenen was er ook nog een pasteitje. Wat kun je je op zulke dagen gelukkig voelen!
Vandaag begonnen we de dag wat later, we hadden geen wekker gezet. We hadden pas om half 10 ontbeten, maar daar is het tenslotte vakantie voor!
Verder deed ik vandaag de boodschappen, maakte de kamer en gang schoon, kookte ik eten, deed een 'kastje', verzorgde de kinderen, enz. Een klein beetje 'normale gang van zaken', zeg maar.

Morgen hoopt mijn jongste zusje te verjaren. 13 jaar! Ik weet nog heeeel goed dat ze is geboren! We schelen dan ook 13 jaar ;-). Ze wist geen verjaardagscadeau, maar toen ik aan m'n moeder vroeg of ik nog een taart moest maken, vroeg ze of ik voor haar verjaardag boterkoek met appel wilde bakken. Prima meid, natuurlijk! Dat vind ik nu leuk, een zusje dat jarig is en om je boterkoek vraagt ;-).
Ik kocht verder voor haar een pasje van Hema, zodat ze zelf wat uit kan zoeken. De jongens geven haar nog wat mooie pennen en stickers voor haar agenda, en dan is het weer mooi geweest.

Verder hadden we de afgelopen dagen nogal wat 'krijgertjes', oftewel 'gekregen spullen'. Een rollade van m'n moeder, kipfilet en een grillworst van schoonouders, een krentenbrood en rookworst van een vriendin. Nog meer redenen om dankbaar te zijn!

Nu we het toch over geschenken hebben, ik las nog dit:

Het leven is een geschenk, maar we krijgen het niet cadeau.

Eric van der Steen
 
En zo is het maar net!

Reacties

Populaire posts van deze blog

Experiment, cake in de broodbakmachine.

Tip: broodbakmix!