Kringloopkaartjes!

Bij bepaalde kringloopwinkels kan ik het niet laten om even in de kaartenbak te kijken, want o, wat zitten daar af en toe leuke dingen in! Eén kringloopwinkel, vlakbij een bejaardenhuis scoort wat de kaartjes betreft het hoogst. Dat komt waarschijnlijk doordat na het overlijden van iemand de spullen aan een kringloopwinkel worden geschonken. De familie ziet misschien niets in die kaartjes die ik zo leuk vindt?! Kijk je mee?


Dit was de stapel die ik gisteren al liet zien:




Het zijn er maar liefs 110! Echt er zit van alles en nog wat bij:




Kaarten die gekocht zijn bij de kinderpostzegels, of die in een tijdschrift zaten.




Kinderkaarten, van die leuke oude.. en waar ook nog vaak op staat 'Voor het kind' :-)




Wat een schatjes he?! Iemand enig idee hoe oud deze kaarten zijn?




Zwart - wit kaarten. Als je weet waar de foto's van deze kaarten zijn gemaakt, laat je het dan weten in een reactie? Onder de goede inzenders verstuur ik er één!




Zoals je ziet, van alles wat.


De meeste kaarten verstuur ik gewoon. Soms wat opgeleukt met wiebeloogjes ofzo. Wil je ook een kaartje van me ontvangen? Reageer dan hieronder, dan verzend ik nog een kaartje aan iemand die het antwoord op de zwart - wit fotokaarten niet weet. Als je hebt 'gewonnen' laat ik dat weten zodat je me je adres kunt mailen.


Ps. misschien is het onnodig om te zeggen, maar met de tekst bovenaan bedoel ik natuurlijk niet dat ik blij ben dat iemand is overleden, in tegendeel zelfs. Ik wil alleen duidelijk maken dat ik wel blij ben met de kaartjes die ik vond.

Reacties

  1. De zwart / wit foto-kaarten zijn volgens mij gemaakt in Gouda. In ieder geval die van de kaasdragers.
    Die blauwe kaart met de kinderen rond de tafel vind ik echt SCHATTIG !!!!
    Groetjes, Clazien.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een leuke kaartjes! Ik zag laatst ook heel veel kaarten bij de kringloop, maar Thijs had even niet zo'n zin en geduld om te kijken dus ik ga binnenkort alleen nog een keer ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. ik denk dat de zwartwit kaarten uit Alkmaar komen

    BeantwoordenVerwijderen
  4. leuk,al je kaartjes!!!ik vind de kabouterkaart leuk
    veel genot met al u kaartjes!wanneer ik eentje ontvang,krijg je er eentje terug,knipoog!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat leuk. ik zie mijn stad Alkmaar, met de molen van piet en de kaasmarkt en volgens mij de Langestraat in oude tijden!Grappig dat je die dan tegenkomt nog!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Geen idee van de zwart wit kaart maar de kaart met het jonge kindje met het bloemetje voor de mond is erg leuk!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hoi Helma,
    Als je blew van de zomer in Zld op vakantie bent, moet je vast eens bij kringloopwinkel De Ramjsburg in Middelburg gaan kijken. Erg leuk!
    Groetjes, Marleen

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dat is inderdaad een aanrader! Als goed is zitten ze nu in een groter pand.

      Verwijderen
  8. Wat een leuke kaarten zitten daarbij zeg! Ik vind ze echt heel mooi.

    Huisvlijt

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Populaire posts van deze blog

Experiment, cake in de broodbakmachine.

Tip: broodbakmix!