Konijn

Vanmorgen moest ik weg, en daarom wilde ik eerst het pad aan de voorkant schoonmaken, zodat ik, als ik terug kwam, niet alle sneeuw mee naar binnen zou nemen. Ik kleedde me goed aan en pakte de sneeuwschep. Het viel me op dat er een dier had gelopen, en omdat er nogal wat katten in de buurt wonen, dacht ik dat het een kat moest zijn, al vond ik het wel een gek kattenspoor..
Ik ging weer naar binnen, kleedde de jongens aan en ging weer naar buiten. Zie ik tot m'n grote schrik een mooi zwart konijn in de tuin zitten. Hij bleef ook zitten. Nu ben ik niet zo'n held, maar de buurman was thuis, dus heeft hij 'm gepakt. We dachten dat het konijn wel van buren een paar huizen verderop zou zijn, daar waren ze pas ook weggelopen. Maar nee.. zij heeft bruine konijnen! Wat nu? Het konijn is nu bij de buren, in een grote krat. Ik denk dat we toch maar eens hier en daar moeten aanbellen. Wie weet... wordt vervolgd!


 -plaatje van internet-

Reacties

  1. Ach wat een lieverd, wij hebben er precies zoeen ('k heb voor de zekerheid in ons hok gekeken... :-) ) Hopenlijk vind je het baasje weer terug, er zal nu vast ergens kinder-verdriet zijn!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. aaa wat een schatje.hopen dat je snel zijn baasje weer vind

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Die valt wel op in die zwarte sneeuw. Fijn dat jullie hem hebben kunnen vangen. En nu hopen dat hij weer lekker bij zijn baasje terugkomt.

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Populaire posts van deze blog

Experiment, cake in de broodbakmachine.

Tip: broodbakmix!