Allemaal kastjes...

Donderdag zat ik op zolder om een blog te typen. Helaas kon ik op de één of andere manier geen foto's uploaden.. hier is 't ie alsnog!

Vandaag had ik de gang goed te pakken. Ik boende er stevig op los. Vanmorgen deed ik met de jongens de boodschappen. Vanmiddag pakte ik een emmer en een doek, en daar ging ik! De slaapkamers zijn gestoft, de douche gedaan, de keuken gesopt, de wc gepoetst... en... m'n kastje gedaan! Manlief heeft vanavond vergadering, beneden in de kamer, dus bedacht ik dat ik dan mooi op zolder nog wel een kastje kon doen. Toen eenmaal het puntje bij het paaltje kwam, had ik nogal last van m'n benen. Toch heb ik even doorgezet, en nog een ladekast gedaan. Zie hier het hele gebeuren ;-)

Met deze kast in de keuken ben ik begonnen. Mijn idee was om elke dag een plank te doen. Dat lukte de eerste dag. De tweede dag deed ik de andere twee allebei maar..

 
Dit is de bovenste plank.. ik moet zeggen.. WAS.
 
 
En zo werd het.. hmm.. nog niet eens zo'n groot verschil.. :-/
 

 
Toch ging dit eruit: De friso bus wordt al 4,5 jaar niet meer gebruikt, weg ermee! De rijstebloem wordt niet meer gebruikt en is al langer dan 4 weken open (houdbaarheid), dus durf ik 'm ook niet meer weg te geven. In het andere bakje zaten prikkertjes, die heb ik nu bij de rest gedaan, bakje mag bij het plastic.
 
 
Dit is plank 2 voor de schoonmaak. Een foto van plank 3 vooraf heb ik niet.. vergeten!

 
Dit ging weg! De speen is helemaal vergeelt.. en wordt ook niet meer gebruikt.

 
Zo, al met al toch echt blij met het resultaat in de keuken! Op naar de zolder..
 
 
.. want daar gaan we aan deze kast beginnen!
 

 
Dit is het kastje wat ik DIT jaar weg wil hebben. Voordat het weg kan moet ik eerst weten wat erin zit. Ik haal er toch maar gelijk een doekje door.. zonder zo'n opzet ziet het er ook al wel wat beter uit, toch? nee.. toch geen goede reden om het kastje te laten staan.. 

 
Oké, la 1. Wat zit erin? Een analoog fototoestel, met macrolens, met flitser, in een mooie tas.. iemand belangstelling? Verder fotolijstjes..fotolijstjes en.. fotolijstjes..

 
Oké, dit laten we nog even liggen. Dat kan dan in een andere kast zodra die schoongemaakt is..
De andere dingen laat ik even buiten de kast liggen om op MP te zetten.
 

 
La 2.. cadeaupapier en lintjes. Best veel he.. een hele la vol met rollen papier.. Ik hoef het eerste jaar geen cadeaupapier meer te kopen :-)

 
En wat is dat??? Een schelp! En niet zomaar een schelp.. manlief heeft 'm voor me geraapt in de wateren van Chania (Kreta) :-)..

 
De rollen weer netjes teruggelegd, sint en kerstpapier onderop, die hebben we voorlopig toch niet nodig!

 
En dan la 3. Boeken, rapporten, diploma's en.. fotolijstjes..

 
Zo, de boeken moeten straks in de boekenkast kunnen. De kleurboeken die er nog liggen krijgen de kinderen als hun kleurboeken vol zijn. Diploma's moeten uiteraard blijven.
 

 
Kijk, het ziet er toch wat netter uit.. Maar straks.. als de kast helemaal weg is.. wat zal dat heerlijk zijn!

 
De laatste dagen nogal wat dingen weggedaan, vandaar een update van 2000 dingen:
- administratie uitgezocht 500 stuks (polisbladen e.d.)
- De bbq (verroest) 1
- tafelkleed (helemaal vies) 1
- Douchespeelgoed (was teveel) 6
- Menukaarten 3
- 1 paar sokken
- blik (naar m'n moeder) 2
- babyschoentjes 1
- cd 1
- uit de keukenkast 3
- capes 2 (gaat naar vriendin)
- mutsjes 7
- sokjes 25 paar
- broekjes 4
- boxpakjes 2
- setjes kleding 3
- pyjama 1
- shirtjes 3
- rompers 13
- uit kast zolder 10
 
Totaal 1464-616 =  848 stuks nog te gaan!
 
Alle babykleertjes gaan naar een vriendin en komen niet meer terug. Heerlijk hoor, om zo op te ruimen!



Reacties

Populaire posts van deze blog

Experiment, cake in de broodbakmachine.

Tip: broodbakmix!