Cadeau's

Een poosje terug publiceerde ik de blog met de financien van 2012. Het ging niet alleen over het geld dat we uit hebben gegeven, maar ook over hoe we dingen beter, anders of goedkoper kunnen (en soms moeten!) doen. Ik wilde, onder andere, minder geld uitgeven aan cadeautjes. Ik ga dus kleinere cadeautjes verzinnen, die leuk zijn en de moeite waard om te krijgen.
Morgen is er een schoonzusje jarig. We gaan samen met een ander schoonzusje een paar lekkere dingen halen bij de poelier. Ze wist namelijk niets voor haar verjaardag en vroeg dus maar om vvv-bonnen. We vinden het niet erg om bonnen te geven, mits er een doel voor is. Een vriend wilde graag een bon van één of andere webshop waar hij spullen wilde kopen voor z'n racefiets. Prima! Daar doen we dan weer wel aan mee..
Maar goed, morgen dus naar de poelier. Ik weet nog niet wat ik ga halen, maar wel dat ik het leuk inpak, zodat het leuk is om te krijgen. Mijns inziens maakt het niet uit wat een cadeau heeft gekost, als er maar over na is gedacht of aandacht aan gegeven.

Ik ga ook iemand aandacht geven. M'n schoonzusje is ziek, dus ga ik haar dit brengen:

 
Zomaar een aardigheidje! Een papieren bordje (had ik nog liggen), met wat fruit van eigen fruitschaal. Dat zal ze nu vast goed kunnen gebruiken.

Verder heb ik dit nog in de pocket..


Een vriendin is zwanger, en het is zo lastig om op de dag dat de baby geboren wordt nog een cadeau te gaan kopen. Ik heb dit alvast klaar liggen, heb ik in ieder geval iets origineels en persoonlijks! Het is een slap trouwens..

Kleine cadeautjes
Een klein cadeautje hoeft niet per se klein van formaat te zijn. Het gaat om de hoeveelheid geld die je er voor uit geeft. Maar dat niet alleen. Een cadeau kan ook 0,50 cent kosten doordat je het zelf gemaakt hebt, of tweedehands gekocht hebt. Een cadeau is een echt cadeau als het speciaal voor jou is, je kunt zien dat er aandacht aan geschonken is of omdat er een portie liefde bij zit :-).
Om wat voorbeelden te noemen:
- Bak een lekkere cake of boterkoek als je bij iemand op visite gaat. Kan ook in de diepvries bewaard worden! (Heerlijke recepten op m'n blog!)
- Bedenk wat iemand lekker vind. Ik weet bijvoorbeeld dat m'n zwager gek is op pepergrillworst. Dan koop ik één worst, i.p.v. een cadeau voor 10 euro.
- Ben je handig met de naaimachine? Maak een stoffen hartje, een etui, of wat je ook maar leuk vind van de restjes stof die je hebt liggen.
- Tijdens uitverkopen kijk ik bijna altijd of er wat leuks tussen ligt. Dit neem ik mee, en doe ik in de cadeautjes kast, dan ligt klaar! (helaas had ik voor morgen nog géén cadeau :-()
- Gaat je kind naar een kinderfeestje? Meestal geef ik daarvoor iets van 2 euro uit. Kijk maar eens bij de action.
- Manlief neemt nog wel eens wat mee van z'n werk. Zo bracht hij ook eens kleine vrachtautootjes mee, in een nette verpakking. Ik heb er nog een aantal liggen, en geef ze gerust cadeau. Kost me niets!
- Een kinderhand is snel gevuld. Onze oudste wil graag dezelfde kleur sokken als z'n papa. Dus staat er nu op z'n verlanglijstje 'zwarte sokken, maat 30'. Op het lijstje van onze tweede staat bijvoorbeeld: 'kinderzakdoeken'.
- Vraag wat nuttigs voor je verjaardag of die van je kinderen. Onze tweede is bijna jarig en heeft nog regenlaarsjes nodig. Deze krijgt hij nu van opa en oma.
- Zelf geven wel elkaar ook nuttige dingen, die vaak dan wel wat duurder zijn, zoals een buitenlamp, boormachine of keukenmachine.
- Als iemand geen cadeau weet voor zijn/haar verjaardag, bied dan aan een taart te bakken, als cadeau. Je kunt het dan zo duur maken als je zelf wilt. Zorg dan wel dat je op tijd op de verjaardag bent of breng 'm even iets eerder :-).
- Vandaag maakte onze oudste nog een kleurplaat voor een oude buurvrouw van manlief. Ik plak 'm op een mooi papiertje en stuur 'm op. Dit is voor haar echt een verassing!
- Dit bovenste doe ik ook weleens met foto's. Stuur een foto, daar kun je mensen echt blij mee maken!

Hebben jullie nog meer tips? Graag!

Reacties

  1. Ik heb nog wel een tip: maak tegoedbonnen, zoals 'goed voor een avondje oppas' of 'bon voor een etentje (bij jou thuis)'.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. veel mensen zijn wel ergens gek op, mijn dochter bijvoorbeeld is nogal gek op m&m s , dan geef ik een mooie glazen pot, die ik op rommelmarkten of in kringloopwinkels vaak voor weinig koop, gevuld met m&m s, hetzelfde kun je ook doen met bijvoorbeeld drop of koekjes. of ik vul zon glazen pot met theelichtjes, badzout e.d.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Je kan ook eens kijkje op shopfish. Je kan daar leuke cadeautjes kopen met korting... Handig toch? :) http://www.shopfish.nl/category/geschenken

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Populaire posts van deze blog

Experiment, cake in de broodbakmachine.

Tip: broodbakmix!