Moestuin, wel/niet?

Op wat kruidenplantjes na wilde ik het wat moestuinieren betreft het rustig houden. We hebben maar een klein tuintje, en waar moet ik alles laten?! Maar ja.. die moestuintjes van AH kon ik toch ook niet laten staan he? Dus toch maar meegenomen. De jongens dolenthousiast! Met z'n allen de zaadjes gezaaid en vol spanning gekeken of er al wat boven de aarde uitpiepte. Trouw werd de datum op het kaartje geschreven. En daar zat ik dan.. met groenteplantjes!




Weggooien doen we niet, dat zou ik zo jammer vinden. Maar ik heb bijna geen buitenpotten meer.. dus moesten we een andere oplossing bedenken. Ik knipte lege melkpakken doormidden zodat de plantjes daarin nog wat verder kunnen groeien. Daarna zette ik al die, inmiddels volle, pakken in een krat zodat ik ze 's avonds makkelijk mee naar binnen kan nemen. Ze staan dan hier gewoon op de vloer in de kamer en de volgende morgen mogen ze weer naar buiten.




Ik vroeg manlief om m'n plantenkaartjes. Gelukkig hebben we die bewaard. Deze heb ik een keer gekregen. Het zijn kleurstalen luxaflex. Ik knip ze af en schrijf daarop wat er in het bakje zit. In de doos waar we de plantenkaartjes in bewaard hadden vond ik ook nog zonnebloempitten en zaad voor kropsla. Nu ik toch bezig was heb ik daar ook maar wat van gezaaid. De zonnebloemplantjes hoop ik uit te delen aan de kinderen uit de buurt.


Volgende week toch maar eens inventariseren wat ik nog aan bloempotten/bakken heb, want volgens mij ben ik toch weer overstag ;-)

Reacties

Een reactie posten

Populaire posts van deze blog

Experiment, cake in de broodbakmachine.

Tip: broodbakmix!