Eetplan week 10

Vorige week kreeg ik een aantal reacties van meelezers die het thuis niet hoefden te proberen om twee keer in de week soep op tafel te zetten. Dit was voor ons ook een uitzondering, want zo gek zijn we nou ook weer niet op soep.


We gingen vrijdag onverwacht bij mijn ouders eten, dus verschoof ik het eetplan een beetje. Zodoende heb ik de bonen (dv) die ik voor donderdag had gekocht nog in de diepvries, en de slavink dus ook. Dit hopen we dinsdag te eten.


Het menu voor deze week:
Zondag: Champignonsoep met broodjes en een waldorfsalade
Maandag: Macaroni
Dinsdag: Bonen, aardappels, slavink
Woensdag: Restjes
Donderdag: Rode kool stampot
Vrijdag: Groente (nog kopen), aardappels, vlees
Zaterdag: Patat


plaatje van internet

Reacties

  1. O, wij eten ook zo vaak meerdere keren soep. Ik snap nooit zo goed waarom mensen dat niet als een volwaardige maaltijd zien. Een MAALTIJDsoep is toch ook gewoon een maaltijd? ;) Tobias is ook dol op soep, dus wij eten het regelmatig.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik krijg die opmerkingen ook vaak, dat veel mensen niet 2 keer hetzelfde willen eten, dat soep niet genoeg vult of dat iemand in huis niet zonder vlees kan, ach... bij ons nou eenmaal wel ;) Je weekmenu ziet er weer heerlijk uit :)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Soep is maag vulling bij mij, ik zie het niet als een volledige maaltijd maar meer als iets lekker warms bij de broodmaaltijd. Als ik alleen was kwam er nooit soep op tafel, alleen boullion. Nu eten we 3 dagen per week soep, maar niet als maaltijd.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wij eten graag soep, maar dan op zaterdag of zondag middag. Als maaltijd misschien eens per jaar. Brood eten doen we ook nooit bij de avond maaltijd. Man is in zijn kindertijd doodgegooid met soep, brood, macaroni, pizza en patat bij de maaltijd. Dat wil hij nu niet meer. Dingen twee keer per week eten doen we eigenlijk nooit. Met man en bijna volwassen zoon en kleinere dochter weet ik precies hoeveel ik moet maken. Heel soms blijft er een klein kliekje over en dat eet zoon dan op als hij uit school komt. Ik ben niet zo laat klaar met werken en kook graag dus ik vind het geen probleem elke dag iets te maken. In het weekend kookt man.
    Je weekmenu ziet er prima uit.
    Ilse

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Soep is lekker en ook hier wel een maaltijdsoep op tafel. Lekker toch?Meestal wel gevarieerd eten en ook wel ovenschotels.
    Heb vorig jaar ook zelf zuurkool gemaakt en dat is er genoeg in de vriezer. Zo handig en lekker.
    Eet ze!!
    groet, Wilma

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Het werkt super, een weekmenu we hadden in de vakantie wel vrij van het weekmenu ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ik maak op maandagavond altijd een pan soep die we dan dinsdag opeten als we allebei hebben gewerkt en kleine man naar de BSO is geweest.
    Soep vind ik heerlijk, is gezond en snel klaar ook nog.

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Populaire posts van deze blog

Experiment, cake in de broodbakmachine.

Tip: broodbakmix!