Gesop, gepoets, geruimd!

Morgen hopen manlief en ik samen weg te gaan naar Leiden. En o, wat hebben we er zin in! Maar voordat we kunnen gaan moe(s)t er nog heel wat gebeuren! Mijn schoonouders komen oppassen zodat de jongens gewoon in hun vertrouwde omgeving zijn. Natuurlijk wil ik het dan keurig netjes hebben, dus..
- maakte ik de kelderkast schoon
- maakte ik de kasten in de gang schoon (3)
- maakte ik onze kledingkast schoon
- verschoonde ik alle bedden
- maakte ik de nachtkastjes schoon
- deed ik de boodschappen in het voren
- poetste ik de keuken extra goed
- bakte ik koekjes
- zeemde ik de ramen boven
- en ruimde.. ruimde.. ruimde..


Ik wilde ook al het afval weg hebben, dus hop, naar de glasbak, de incontinentiecontainer, de kledingbank, de kledingbak. Vanmorgen moesten de gft - kliko en het plastic aan de weg, ook weer opgeruimd!


Ondertussen zette ik ook nog maar wat advertenties op marktplaats en onderhandelde ik met diverse mensen over diverse producten.


Vandaag nog even de laatste dingen:
- wc
- douche
- was
- strijken
- rommel opruimen
- oude medicijnen bij de apotheek brengen
- douchekastje
- rondje stofzuiger


Vanmiddag komt schoonmama nog even. Ze wil graag weten hoe alle apparaten werken, dus doen we even een rondje.


En tussen alle bedrijven door maak ik een lijst met instructies, zodat ze altijd terug kunnen vallen op 'de brief'. :-)


Al dat gesop, gepoets en geruim heeft natuurlijk ook voordelen: als we terug komen hoef ik niet meer aan de gang!


Fijn weekend alvast!

Reacties

  1. Wat is een incontinentiecontainer???

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Haha dat vroeg ik mij dus ook af. Alvast heel veel plezier samen

      Verwijderen
    2. ik denk dat ik het weet alleen noem ik het de luierbak ;-) Luiers kun je apart inzamelen en dat wordt dan weer verwerkt tot.....

      Verwijderen
    3. Klopt Madelief! Maar hier staat er incontinentiemateriaal op.

      Verwijderen
  2. Je kan wel met een fijn gevoel weg en fijn ook dat je als je thuiskomt niks hoeft te doen. Veel plezier in Leiden, leuke stad!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Deze reactie is verwijderd door een blogbeheerder.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Leuk! veel plezier, maar wat maak je er een werk van;)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Nou he, ook wel fijn hoor, gelijk de halve voorjaarsschoonmaak gehad ;-)

      Verwijderen
  5. Fijne uitstap en fijn voor je schoonouders als alles aan kant is.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je wel! Ja, ze komen oppassen, dat vind ik fijn. ik wil niet dat ze dan nog moeten poetsen.

      Verwijderen
  6. Wat een energie!
    Petje af, ik doe het je ( niet meer) na.
    Heel veel plezier met jullie ( welverdiende) uitstapje.
    groetjes, Franca.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Pffffffft, dat is de voorjaarsschoonmaak in een paar dagen dus.
    Genieet ervan!!
    Groet, Wilma

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wah, dat lukt mij nog niet in een hele maand en dan nog bloggen...petje af. Geniet van jullie dubbel en dik verdiend week-endje !!!! Hilde

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Haha....jij moet alleen al weg om uit te rusten!! Maar ik snap je volkomen, en let maar op hoe heerlijk dat gepoets is als je thuiskomt. Gr. Yvonne

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Pff als je daar allemaal mee klaar bent ben je er hard aan toe om ff weg te gaan :). Heel veel plezier!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat een energie! geniet van je reisje! liefs

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Slim van je! Nu kom je in een keurig opgeruimd en schoon huis weer thuis.

    Huisvlijt

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Populaire posts van deze blog

Experiment, cake in de broodbakmachine.

Tip: broodbakmix!