Rennen en vliegen!

Na een paar dagen van rennen en vliegen, en ff dit, ff dat, kan ik nu eindelijk even rustig zitten. Gisteren begonnen we de dag met verslapen :-(, waardoor we dus echt een stapje harder moesten lopen. Gelukkig werkte manlief vanuit huis, en kon hij een hand(je) meehelpen.
Na het ontbijt sjorde ik oudste op de fiets, mét schooltas, tas met speelgoed en mijn boodschappentassen. Ik sjeesde naar school, bracht hem binnen en ging weer verder. Op naar Hoogvliet, bolletjes halen die we nodig hadden bij de lunch van het kinderfeestje, én een pak pampers die ik nog gratis op kon halen. En verder maar weer, naar de boekhandel voor een boekje voor ons neefje dat gisteren is gedoopt. Bij de boekhandel vandaan ging ik naar m'n werkadresje, vlakbij ons eigen huis. Daar werkte ik twee uurtjes en ging ik weer naar huis. Tijd om tafel te dekken terwijl manlief de kinderen ophaalden. We aten bolletjes met knakworstjes, de wens van de jarige. Manlief ging met de kinderen naar de speeltuin hier vlakbij waar net een week een nieuwe kabelbaan staat. Ik ruimde de tafel af, waste twee keer de vaat omdat alles niet in één keer kon, gaf jongste de fles en waste hem in bad waarna ik 'm op bed legde. Even een paar dingen strijken en de was ophangen. Oeps, droger kapot, da's waar ook! Heb ik het kussen van zoonlief gewassen omdat hij overgegeven had, kan ik 'm niet drogen. Even aan buuf (buurvrouw) vragen. Oké, ook geregeld. De kinderen komen weer terug. Tijd voor een bakje chips en een beker limonade. Gelijk maar weer afgewassen. Kinderen gaan nog even achter op de stoep spelen en ik maak de zakjes snoep om mee naar huis te nemen klaar. Als het tijd is brengt manlief ze weg, en ik ruim de rommel op en strijk nog 3 blousen. Etenstijd! Deze keer kliekjes, ook weleens makkelijk! Vaatwassen, kinderen naar bed brengen, omkleden, oppas ontvangen en gaan maar weer, naar de doopdienst! 22:15 uur waren we thuis, oppas bedankt en naar bed.. pffffff.
1:00 uur vannacht: natte pyjama! Lekkende luier verwisseld, en weer terug in m'n mandje.
7:00 uur vanmorgen: aankleden, ontbijten, tassen klaar maken, in de auto. De twee jongste kinderen bij oma brengen. Vandaag gaan we met oudste naar het ziekenhuis voor een dagopname. Bij oma vandaan naar AH om even krentenbollen te halen. Zoon krijgt eten in het ziekenhuis, wij niet. Geeft niet, maar om nu iets te kopen in het ziekenhuis.. Liever niet!
Tot 14:15 uur in het ziekenhuis geweest. Daarna even naar oma geweest om te vertellen hoe het is gegaan. Verder maar weer om de jongste twee op te halen.Even snel de boodschappen voor het weekend halen bij AH. Weer naar huis, 17:00 uur kapper. Nog 'even' eten koken, eten, kinderen op bed leggen, douchen (kriebelharen, brrr..), vaat wassen, ZITTEN!!
Morgen nog geen rustige dag, want door alle drukte heb ik weinig in huis gedaan!

Ik kreeg een aantal vragen over recepten. Ik hoop ze binnenkort te bloggen, nog even geduld!

Hebben jullie ook weleens van die 'haast' dagen?

Reacties

  1. Ja, daar moet je er niet teveel van hebben.
    Ik heb daar ook net vanmorgen over geblogt.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Helaas vrij vaak… Dat begint 's ochtends al, en die achterstand loop je dan nooit meer in.

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Populaire posts van deze blog

Experiment, cake in de broodbakmachine.

Tip: broodbakmix!