Koekjes bakken

Vorige week maakte ik voor het eerst koekjes met een koekjesspuit. Ik dacht dat ik dat wel eens even zou doen.. maar dat viel tegen! Het deeg plakte te veel en elke keer ging de spuit los. Ik ga er maar vanuit dat oefening kunst baart en dat het de volgende keren beter gaat ;-).
De spuit kocht ik bij de Lidl voor 8 euro. Schoonmama heeft er ook één, maar heeft 'm destijds voor 30 euro gekocht. Deze prijs bevalt me beter, eerlijk gezegd.. Behalve koekjes kun je er ook slagroom mee spuiten, maar omdat manlief geen slagroom lust, zal dit niet vaak gebeuren, ben ik bang.

 
En dit zijn de koekjes, klein maar fijn! En ze zijn heerlijk!

 
Bak jij weleens koekjes? En welke?

Reacties

  1. Ik bak ook wel eens koekjes, maar dan gewoon met die losse vormpjes. Ook maak ik wel eens een gewone rol en snij daar dan plakjes van. Ik bak ook vaak chocolade cake/muffins. Het beslag doe ik dan in een vierkant bakblik en snij er dan rechthoekjes van. Dit gaat dan mee in de trommeltjes naar school. Leuk blog. Kom graag even bij je lezen.

    Groetjes Jolanda

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ziet er goed uit! Ik maak ook wel eens koekjes, spritskoekjes (recept op mijn blog). Maar verder bak ik meer taarten. groetjes, Jolanda

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ook ik bak van alles van taarten tot koekjes, dus ook speculaas, spritsen , zandkoekjes enz. Misschien kan je de spuit gebruiken voor botercreme of glazuur.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ook ik bak van alles van taarten tot koekjes, dus ook speculaas, spritsen , zandkoekjes enz. Misschien kan je de spuit gebruiken voor botercreme of glazuur.

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Populaire posts van deze blog

Experiment, cake in de broodbakmachine.

Tip: broodbakmix!