Zomaar een dag..

De dagen verlopen hier meestal anders dan gepland. Dit is ook de reden waarom ik geen vast rooster maak. Ik zorg dat elke week alles gestofd en gezogen wordt, dan ben ik al snel tevreden. Natuurlijk, extra klusjes zijn altijd mooi meegenomen. En die doe ik ook echt wel..
Soms heb je van die dagen dat alles somber lijkt en er niets uit je vingers komt, en soms heb je dagen dat je blij wordt van wat je hebt gedaan, en wat je hebt gekregen.
Dit was zo'n dag:
Ik maakte fruithapjes voor onze jongste. Bij gebrek aan kleine diepvriesbakjes los ik het meestal zo op. Ik doe een plastic zakje in een bakje, vul deze met fruit, knoop het zakje dicht en zet het zakje met bakje en al in de diepvries. Als de fruit (of groente) bevroren is, haal ik het bakje eruit en laat het zakje liggen. Als je de fruit wil gebruiken, haal je er een zakje uit, doe 'm in het bakje (dat past dan precies), evt. ontdooien in de magnetron en klaar!



 
Kijk, er ligt al meer ;-). Wortels, erwtjes en broccoli.

 
Verder kocht ik vandaag deze mand bij AH. De verrassing zit aan de binnenkant..

 
Een tweede mand! De manden zijn gemaakt van gevlochten plastic stroken en kunnen dus lang mee gaan. De kosten.. 4 euro totaal..

 
Onze waterkoker (rechts) is versleten. Hij lekt en aangezien onze waterkoker in een kast staat, is het helemaal niet handig. Dus kocht ik een nieuwe. Een kleintje. We gebruiken de waterkoker niet echt veel, net voor een kopje thee of soep, dit is dus groot genoeg voor ons.

 
Mooi he? Deze fruitschaal kreeg ik van onze oudste, gemaakt op school!

 
En deze roos?? Die kreeg ik van m'n man.. :-)

 


Reacties

Populaire posts van deze blog

Experiment, cake in de broodbakmachine.

Tip: broodbakmix!