Herfst

De herfst is weer in het land, en dat kan niemand ontgaan zijn! De bladeren vallen en de kinderen zijn druk met de kastanjes en eikels. Leuk, leuk, leuk.. zolang de zon maar schijnt. Want o, wat heb ik een hekel aan die donkere dagen, aan de regen en de kou. Ik heb elk jaar wel een soort van winterdip. 2 jaar terug ben ik begonnen om 's winters floradix te nemen. Zolang ik het trouw elke dag innam ging het goed, maar als ik het vergat.. dan waren de huilbuien niet van de lucht! Nu is er een klein probleempje.. ik wil besparen! Floradix kost 17,95 per fles, en daar doe ik ongeveer een maand mee. Ik wil dit jaar proberen om het anders te doen. Gewoon goed en gezond eten, net zoals anders, maar daarbij eerder naar bed! Ik denk dat ik 's winters veel meer slaap nodig heb dan 's zomers. Daar ga ik de komende maanden maar eens aan werken, aan m'n nachtrust. Wie weet, bespaar ik dan 5 x 17,95 euro.
Heb jij last van een winterdip? En zo ja, heb je tips voor me?

Reacties

  1. Nou, niet echt winterdip maar ik merk wel dat als ik reageer op zonneschijn, dat doet me altijd wel goed ;-)
    Verder is op tijd naar bed gaan gewoon een goeie. Lukt me ook niet altijd en als het nodig is ga ik gerust eens tussen de middag even plat.
    En veel fruit en groente eten, tomaten zijn bijvoorbeeld ook heel goed.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Jolanda, Ja, de zon, heerlijk vind ik het, als tie maar schijnt he.. Dat is meestal het probleem in de winter :-(. Op tijd naar bed is in ieder geval een voornemen om te doen, 's middags zal niet gaan, er loopt er altijd nog één rond.. En groenten en fruit eten doen we echt dagelijks, helaas geen tomaten, brr.. dat is het enige dat ik echt niet lust..
      Bedankt voor je reactie!

      Verwijderen
  2. Floradix is ijzer.Misschien je HB laten prikken en als die te laag is de huisarts om ijzertabletten vragen.
    Als je toch gaat prikken, prik dan vitamine D mee.Veel mensen hebben een tekort en dat leidt ook tot winterdipklachten.
    Ik heb zelf diagnose Winterdepressie.Ik heb daartegen een daglichtlamp.Kost je eenmalig 60 tot 80 euro, dat wel. Maar het helpt. Elke ochtend een half uur tot uurtje in het licht zitten. Voor savonds heb ik Melatonine. Dat zorgt voor een betere slaap(en heeft ook weer een link met die winterdepressie) Die melatonine(hoge dosis 3 tot 5 mg per dag) koop ik via internet in Engeland omdat het daar goedkoper is.

    Ik heb een Beurer Daglichtlamp TL 40 60820, kost nu 69 euro en soms iets minder.
    http://www.conrad.nl/ce/nl/product/398550/
    Ook let ik erop dat mijn eten koolhydraatarmer is, dat helpt.Koolhydraten maken mij moeier en dippiger dan wenselijk is.
    Daarnaast, naar buiten ook al regent het, en wandelen/bewegen.
    Het gaat niet weg, maar is wel minder geworden.

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Populaire posts van deze blog

Experiment, cake in de broodbakmachine.

Tip: broodbakmix!