Kelderkast

Maandag was ik het ineens zo zat! Wat een bende was de kelderkast! En elke keer als ik dacht eraan te beginnen, kwam er iets tussen. Een bezoekje van de buurvrouw, onverwachts naar de dokter of wat dan ook. Normaal gesproken begin ik op maandag met de was van het weekend en maak ik boven schoon, maar deze maandag besloot ik het anders te doen. Eerst de kelderkast! Dus deed ik de deur open en begon alles op de tafel te zetten. (nou ja, alles.. één plank tegelijk dan..).

 
Meestal maak ik één keer per jaar appelmoes. Uit ervaring heb ik inmiddels geleerd dat het voor ons makkelijker is om het in kleine potjes te doen. Wat doen die grote hier dan nog? En die groene fles? Ik houd helemaal niet van groen.. Weg ermee! En de deksteltjes bij m'n blik-verzameling, die inmiddels ook behoorlijk is gegroeit.

 
Dit stukje is al beter. Geen overbodige potjes meer!
 
Natuurlijk zocht ik al de losse spullen die ik tegenkwam gelijk uit. Wat dacht je van dit kleurboek? Alle bladzijden zijn vol 'gekleurd' -> in de papierkliko!

 
O ja.. nu weet ik het weer! Dit mandje is voor de winkelspulletjes van AH. Hmm.. het is nu één vergaar-bak geworden. Aan de slag ermee!

 
Wat is dit allemaal? Lepeltjes van de flesvoeding? Weg ermee! Een paracutist zonder paracuut? In de kliko! Een deksteltje zonder theepot en een gedeukt broodje? Weg! Ah! Geld van de fisher-price kassa! Nou, dat hoeft dan weer niet weg, die doen we netjes in het laadje!

 
Zo, dit mandje is uitgezocht en opgeruimd. Ja het klopt hoor, de bordjes en de kopjes mogen erin blijven. Ze spelen winkeltje maar menen daar ook een gasstel nodig te hebben ;-).
 
 
En dit bakje met een soort 'lego' mag weg. Naar de rommelmarkt van de kerk. Wij hebben hier verder helemaal niet van, dus wordt hier nooit mee gespeeld.
 
 
Aha! De spelletjeskant ziet er al een stuk beter uit!


 
Voor de kijker/lezer misschien vol en onlogisch, maar voor mij handig en overzichtelijk! Dit project kostte me een uurtje, maar o, wat ben ik er blij mee!
 

 
Heb je ook weleens last van dichtgeslipte inloopkasten?
 


Reacties

  1. Wij hebben ook zo'n kast en op mysterische wijze wordt het altijd weer een bende.
    Dit blijft dan zo totdat ik het ook zat ben, dan is het zo opgeruimd :-)

    Heerlijk toch?!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Lekker he, zo'n rommelkast opruimen. Heerlijk gevoel als het ook nog zo'n mooi resultaat geeft. En je kinderen hebben gelijk hoor met dat gasstelletje in de winkel. Soms kun je proeven in een winkel, dus het is wel handig. En heeft het ook meteen een goed plekje toch.
    groetjes,
    Janneke

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik heb geen inloopkast, maar andere kasten hebben dat euvel wel ja.
    Als je eenmaal bezig bent is opruimen best leuk!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Mijn kelderkast ziet er ook niet uit… En door deze post voel ik me extra schuldig. Ik moet daar ook nodig wat aan doen. Misschien in de herfstvakantie!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Vlijtig Liesje, je hoeft je niet schuldig te voelen hoor.. het was bij ons ook al even geleden dat het gebeurt was! Maar nu is 't ie weer heeeeerlijk fris! Misschien is maandagmorgen een idee ;-)
    Jolanda, Ik ben het helemaal met je eens, als je eenmaal bezig bent is het leuk, maar je moet er jezelf wel toe zetten, tenminste ik wel...

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Populaire posts van deze blog

Experiment, cake in de broodbakmachine.

Tip: broodbakmix!