Zelfgemaakte cadeautjes!

B. heeft vrijdag een feestje van een stagejuf. Omdat ze B. al een paar keer heeft geholpen wilde ik niet alleen wat geld geven maar ook een kleinigheidje maken zodat B. zelf wat te geven heeft. Gelukkig had ik nog een nieuw kladblokje liggen, en maakten we daar een mooi cadeautje van.


Heel simpel, maar toch leuk én niet duur! Een kladblokje kost 0,33 euro (bij de action, per drie verpakt, 0,99 euro) Mooie papiertjes hebben we genoeg, witte papiertjes ook. En rolletjes tape? Een ijsbak vol! Dus haalden we van alles te voorschijn en was na even knutselen het cadeautje af.

Morgen hoopt m'n schoonmoeder jarig te zijn. E. maakte wat op school, maar B. en A. wilden ook wat geven. Ik dook de kast in om iets te zoeken en kwam twee bruine kaarsjes tegen. Aha, daar kunnen we wel wat mee! Ik sneed een strook papier op maat en liet ze die kleuren. Onze jongens hebben niet zoveel zit-vlees, dus was dit net een mooi klusje voor ze. Ik plakte het papiertje vast met een tapeje en pakte het in samen met wat confetti. Nu moet ik alleen schoonmama nog even vertellen dat ze het papier eraf haalt voordat ze het kaarsje aan steekt ;-).


Volgens mij kun je wel zien welke van B. (7 jaar) en welke van A. (2 jaar) is :-). Heb jij nog tips voor leuke zelf-maak-cadeautjes?

Reacties

  1. Erg leuk bedacht. Een cadeautje hoeft niet duur te zijn.

    Overigens ... volgens mij wonen we vlak bij elkaar. Ik zag een foto met uitzicht uit een dakraam voorbij komen, dat is hier 'om de hoek'; vlakbij basisschool De Achtbaan.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. onderzetters van strijkkralen met het initiaal van de ontvanger

    BeantwoordenVerwijderen
  3. wat zal die stagejuf en oma blij zijn met het geschenkje,zo lief!
    in action hebben ze zoveel dingen om te knutselen,bij ons hebben ze op dit moment ronde en hartvormige canvas voor weinig geld(belgie)daar kunnen ze naar hartenlust op schilderen of tekenen,als dat geen leuk cadeau is!voor grote mensenkado hebben ze daar ook leuke ideetjes,zoals keukenhanddoek met smakelijk op,die vul je op met koekjes,kofffie..ik weet dat er in nederland een facebookpagina is van action met allerlei leuke ideetjes,daar is mn dochter lid van,indien je er meer over wilt weten,kan ik dat navragen.hebben jullie geen krokusvakantie nu(carnavalvakantie)?groetjes debora

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. nog even dit,op:keetjevanlien.blogspot.be staan heel leuke ideetjes wat je met lege doosjes kunt doen groetjes

      Verwijderen
  4. Wat een leuke ideeën! Ik vind voor juffen een zelfgemaakt cadeautje het leukst.
    Deze week was de juf van zoonlief jarig. We wilden koekjes bakken. Als je ze niet te groot bakt kun je ze mooi opstapelen in een jampotje. Zelf gemaakt etiket erop, strikje erom en klaar! Het deeg lag klaar in de koelkast. Toen hij uit school kwam bleek hij ziek te zijn. Dus bakte ik de koekjes en eten wij ze op.
    De juf krijgt een andere keer wel koekjes.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Deze reactie is verwijderd door een blogbeheerder.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Leuke ideetjes!! Wij verven ook nog wel eens oude jampotjes (bij de Action hebben ze glasverf voor 'n prikkie) of we bakken zelf koekjes waar we een leuke verpakking omheen knutselen. Groetjes, Noortje

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Leuke cadeautjes, zelf gemaakt is voor de juf én oma toch het leukste! Zaterdag hopen wij de verjaardag van 'oude oma' te vieren, oudste heeft van stevig papier een theekopje gemaakt (met roosjes enzo) en we doen er een pakje thee en kersenbonbons bij. Voor oudere mensen altijd zo lastig wat je moet geven...

    BeantwoordenVerwijderen
  8. ..ik gebruik nog steeds de zelfgemaakte onderzetters die een klein meisje ooit voor me gemaakt heeft. Teken een cirkel op stevig papier en laat je kind er een kleurige tekening op maken (ik heb er 6, passen precies op een A4 vel)
    Laat het vel papier aan beide zijden lamineren (of doe het zelf met doorzichtig plakplastic) en knip de cirkels met een kartelschaar uit!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ik heb een keer een mooie foto gemaakt van mijn zoontje met een bos bloemen voor de juf. Dat was voor de grote vakantie. Die foto had ik gelamineerd en dat was het cadeau. Bloemen die altijd goed blijven.

    Huisvlijt

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Populaire posts van deze blog

Experiment, cake in de broodbakmachine.

Tip: broodbakmix!