Tip: maak filmpjes!

Zoals zovelen loop ik ook achter met het verwerken van foto's. Leuk hoor, al die foto's, maar het verwerken kost best veel tijd! Uiteraard afhankelijk van de hoeveelheid, maar die is hier best veel.


Deze week ondernam ik weer een kleine poging, totdat ik op de filmpjes stuitte. Manlief was net thuis en samen keken we naar wat kleine filmpjes.


A, als baby in de box. B en E. die toekijken als ik sterretjes aan steek. Manlief die samen met B. en E. de 'boot' (bed) bestuurd. De reactie op het gebonk op de deur door 'sinterklaas'. Heerlijk!


Ik maak dus zo af en toe filmpjes. Meestal maar een minuut of net iets langer. Ik doe dat als de kinderen aan het spelen zijn of bij een bijzondere gelegenheid. En echt.. het is zo leuk!


Manlief en ik zaten dus terug te kijken. Ik weet niet hoe vaak we 'o ja' en 'weet je nog' en 'ahh, dat is waar'! hebben gezegd.


Filmpjes bewaar ik in een aparte map op de computer. In de map staan drie submappen (noem je dat zo?), voor alle jongens één. Makkelijk terug te vinden en ze staan automatisch op datum. Ook leuk om eens op een regenachtige dag samen met de kinderen terug te kijken.

Reacties

  1. Het is handig om ze op een externe schijf te zetten dan want ik was met een crash alles kwijt en dat is zo zonde.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Als je kinderen straks pubers zijn is het helemaal leuk, vinden ze zelf vaak ook geweldig om terug te zien. Toen mijn kinderen klein waren kregen we af en toe een videocamera te leen. Met als resultaat urenlange films op videobanden. Die zijn erg kwetsbaar dus we kijken ze nooit meer. Dan is de techniek van nu toch een verbetering. Geniet er maar van!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Helemaal met je eens, want je vergeet hoe ze praatten, hoe hun stem was, hoe ze bewogen.
    Wat ik ook erg leuk vind is om de kinderen zelf foto's te laten maken. Dan zie ik terug wat zij zien (een foto van mijn achterwerk bijvoorbeeld haha, of van hun lievelingsmok, of foto's van hun opa en oma). Ze mochten van mij al foto's maken toen ze vier waren, beetje in de gaten houden wat ze met de camera doen.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Mijn ouders hadden toen ik 5 was een videocamera gekocht. Ze hebben heel veel cassetebandjes met film erop, die inmiddels allemaal digitaal en op dvd gemaakt zijn. Zo leuk!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ja leuk he,wij filmen op vakantie altijd heel veel,erg leuk om het terug te kijken

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Populaire posts van deze blog

Experiment, cake in de broodbakmachine.

Tip: broodbakmix!