Kledingbank

Ik sorteer afval in allerlei bakken, en met kleding doe ik het niet anders. Lompen gaan in een zak en wordt één keer in de zoveel tijd aan de weg gezet. Goede kleding die niet meer gedragen wordt gaat deels naar Roemenië en deels naar de kledingbank. (Behalve de kleding van A. dat gaat naar de kinderen van m'n zus).


Kleding die nog goed is en die je niet meer draagt kun je doneren aan de kledingbank. Cliënten met een pasje van de voedselbank mogen dan 15 kledingstukken per half jaar uit zoeken. Een goed doel, vind ik zelf, en daarom wil ik het even onder de aandacht brengen. Ik weet niet hoeveel kledingbanken er zijn, maar misschien zou je kunnen googlen of er bij jouw in de buurt één is?


Zelf verdeel ik de kleding zo. De kleding die nog goed is maar een beetje uit de mode doe ik naar Roemenië. De kleding die nog in de mode of tijdloos is gaat naar de kledingbank.


Hier vond ik nog een artikel over de kledingbank. misschien vind je het interessant om te lezen?!


Ik ben benieuwd wat jij met je kleding doet die weg mag!?

Reacties

  1. Ik ben weer toe aan het uitzoeken van de beide kledingkasten. De winterkast en de zomerkast. Meestal gooi ik de kleding gewoon weg *schaam* maar besef me nu dat ik er ook anderen blij mee kan maken. Zal gelijk even kijken of er een kledingbank is in mijn woonplaats. Goede tip!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Kapotte kleding gooien wij weg, of ik maak er poetsdoeken van voor de auto. Vooral oude t-shirts zijn daar geschikt voor. De rest gaat in de humana-zak en die wordt bij huis opgehaald. Oude handdoeken gebruiken wij voor de hond, om hem af te drogen.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ook wij hebben hier in het dorp een Kledingbank en maken er zelf ook gebruik van. Bij ons is alleen de regel iets ruimer dan bij jullie: niet alleen personen die bij de Voedselbank staan ingeschreven, ook lage (bijstand) inkomens mogen er gebruik van maken. Ik vind het een super initiatief!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. wel een ding om over na te denken,dank je wel voor deze tp.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat leuk! en een goed plan!
    Hier gaat de kleding of naar kinderen uit de omgeving of naar Gambia
    goede kleding word in NL verkocht en geld naar Gambia , niet verkochte kleding naar Gambia.
    Vind het een fijn idee als het nog weer gebruikt kan worden

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik vind het heel erg knap dat mensen eraan meedoen! Ikzelf doneer er maar al te graag! De mensen hier in Nederland kunnen het goed gebruiken.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ik geef het aan kennissen en vrienden, en anders gaat het in zo'n kleding bak zodat het gerecycled wordt of anderen er nog wat aan hebben.

    Huisvlijt

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Dankjewel voor je tip. Ik geef het graag door en de kledingbank zat nog niet tussen mijn opties.

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Populaire posts van deze blog

Experiment, cake in de broodbakmachine.

Tip: broodbakmix!