Tweedehands of nieuw?!

Ons nieuwe huis 'groeit' gestaag! De eerste verdiepingsvloer ligt erop en het metselen is begonnen. Een spannende tijd! Hoe zal het er uiteindelijk uitzien? Wie zijn onze nieuwe buren? Is het wat we verwachten?


Met deze 'groei', groeit ook het verlangen om alle rommel op te ruimen. 2 dozen zijn inmiddels naar de kringloop en een grote zak met kleding naar een goed doel. Twee dozen met kleding gingen naar de kledingbank (daarover later meer). Er volgen waarschijnlijk nog veel meer dozen en zakken, wat heerlijk!


Naast het opruimen moeten er ook nieuwe dingen gekocht worden. Een pannenset bijvoorbeeld.
Omdat we nu op gas koken en dit in het nieuwe huis niet meer kan moeten we een ander pannenset kopen. Het pannenset dat we nu hebben bestaat uit drie pannen die nog van manlief waren toen hij op zichzelf woonde en twee grotere pannen die ik van een vriendin kreeg toen zij een nieuw pannenset kreeg. Als je een beetje in het wereldje van de pannen duikt zie je dat je daar toch wat geld aan uit moet geven. Tweedehands is geen optie omdat pannen niet op andere warmtebronnen gebruikt mogen zijn. Nieuw dus. Maar wat willen we? Ik wil graag ten minste drie pannen en een grote soeppan. Een koekenpan en een braadpan zal ook geen overbodige luxe zijn. Een grillpan kocht ik onlangs al bij AH voor 20 euro. Blijkbaar moesten ze er vanaf en ik was er blij mee.


Ik keek eens op marktplaats en zag dat er zelfs hele nieuwe pannensets te koop aangeboden werden. Ik heb eens gesnuffeld en wel het één en ander naar mijn zin gevonden. Nu nog even met manlief overleggen als hij weer paraat is. (Hij ligt op bed met griep..)


Op ons wensenlijstje staat ook een nieuw servies. Het servies dat we nu hebben is ook zo'n 10 jaar oud en hier en daar is een stuk af. In onze nieuwe keuken hopen we planken te krijgen in plaats van bovenkastjes. Het is natuurlijk geen gezicht om daar dit servies op te zetten! Nee.. ik zoek iets in helder wit. Helaas zit bij alle pakketten alles in zesvoud, dus 6 ontbijtborden, 6 grote borden en 6 schaaltjes. Aan één set hebben we niet genoeg qua borden, maar bij twee sets hebben we weer 12 schaaltjes en wat moeten we daar weer mee! Dus wil ik ergens 10 mooie witte borden kopen en wat ontbijtbordjes. Soepkommen zijn ook nog nodig, omdat we regelmatig soep eten. In de kringloopwinkel kijk ik ook meestal even bij de schaaltjes en daar heb ik er al het één en ander van. Verder houd ik MP in de gaten, je weet nooit wat je daar weer tegen komt, en kom ik niets tegen dan kopen we gewoon borden bij xenos of blokker. (of Ikea of action of..)


Onze bank is versleten, maar we houden 'm nog totdat we over gaan. We vinden het niet fijn om nu een nieuwe bank te kopen. In het nieuwe huis is onze kamer een stuk groter en we zijn bang dat we een miskoop doen als we nu een bank kopen. Een bank kopen we zeker niet tweedehands, dat krijg ik er bij manlief niet in ;-). We willen dolgraag een grijze hoekbank. We hebben hier en daar al eens gekeken en we gaan er vanuit dat dit wel gaat lukken.


Nog meer nieuwe dingen? Jazeker.. lampen! Eén lamp kochten we alvast, die zie je hier. Andere lampen zullen nog wel volgen. De lampen boven de eettafel kunnen niet mee, de kappen zijn echt vies maar wat ik precies wil is ook nog even de vraag. Nog even oriënteren dus! De andere lampen zoals van de douche, overloop en slaapkamers nemen we gewoon mee. Mocht het alsnog niet naar onze zin zijn kunnen we altijd nog kijken.


Verder ben ik niet van plan om veel in het voren te kopen. Met de spullen die we nu hebben redden we het nu ook, dus zal het daar ook wel lukken!

Reacties

  1. Lijkt me een intensieve, maar ook wel heel leuke klus: het inrichten van een nieuw huis! Beterschap met je man!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik weet niet op welke warmtebron je gaat koken. Wij hebben inductie en gekozen voor hackmann. Wij zijn er erg tevreden over en dat al bijna 20 jaar met dezelfde pannen die nog geen spatje slijtage vertonen.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat leuk, wij zijn ook in afwachting van ons huis in aanbouw. Bij ons ligt de tweede verdiepingsvloer er nu ook op en idd deze week zijn ze begonnen met metselen. Wij zijn gister over gegaan van ons oude huis naar een tijdelijke woning (ivm verkoop woning). Bij het lezen van jouw bericht realiseer ik mij dat ik ook achter andere pannen aan moet want zowel in de tijdelijke woning als in de nieuwe woning ook inductie is ipv gas. Vandaag maar even op pad.
    Ik neig er naar om in eerste instantie een goedkopere pannenset te kopen (we hebben al zoveel uitgaven😉) en tzt als de goedkope set op is eens te gaan kijken voor een duurdere set.

    Ik lees je blog overigens al tijden, maar reageer niet zo vaak😔)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Niet te dure borden kopen. Als je kinderen eens meehelpen met tafeldekken en ergens over struikelen...
    Beterschap met je man.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Als de pannen die je nu gebruikt magnetisch zijn aan de onderkant kun je ze ge ruiken op een induktie kookplaat. Er komen altijd meer kosten bij dan je denkt. Heel verstandig om nog geen bank te kopen. 16 jaar geleden zijn we verrhuisd, onze bank was veel te klein in de grote woonkamer. Later een hoekbank gekocht, de eerste maar ook de laatste. Momenteel staat hij als 2 banken, aan elke kant van de tafel 1. Veel prettiger. Opzij een hokker ervoor dan valt het niet zo op dat het een hoekbank is. Eel plezier bij het zoeken naar nieuwe spulletjes.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik heb mijn pannen al gebruikt in deze volgorde; gas, elektra, inductie, elektra en m.i.v. volgende maand krijg ik een nieuw fornuis.....op gas. Ik heb ze nu 26 jaar in gebruik. Dus ik heb nooit nieuwe pannen gekocht, behalve de koekenpannen. Zou eerst maar gewoon eens proberen of je er niet mee kunt koken, voor je nieuwe koopt. Werd tegen mij n.l. ook gezegd dat ik niet van gas naar elektra zou kunnen met de pannen.....ze zouden nl bol zijn gaan staan door het gas. Kletsverhaal dus. De mijne komen trouwens van de H. EMA

    BeantwoordenVerwijderen
  7. wel leuk toch om alles lekker nieuw tekopen maar ook leuk om goedkoop via marktplaats wat te kopen,doen wij ook altijd,als we iets nieuws willen kijken we altijd eerst op marktplaats,en weg doen is ook heerlijk,wij hebben met de verhuizing ook heel wat naar de kringloop gedaan,of op de weggeefhoek gezet ,ook daar is heel wat heen gegaan

    succes

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Fijn dat je op marktplaats al geschikte pannensets hebt gevonden. Waarom zouden mensen toch nieuwe sets weg doen?!

    Huisvlijt

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Populaire posts van deze blog

Experiment, cake in de broodbakmachine.

Tip: broodbakmix!