Nieuw ritme en Jarige E.

Ik moet nog erg wennen aan het nieuwe ritme. Op maandag deed ik normaal gesproken de hele bovenverdieping. Stoffen, zuigen, de douche.. Nu moet ik om half 12 naar school en moest ik daarvoor de lunch al klaar hebben staan omdat B. om 1 uur bij logopedie moest zijn. Een race tegen de klok! Toch is het me (bijna) gelukt vanmorgen, alleen het stofzuigen moet nog, maar omdat ik zaterdag nog gezogen heb vond ik het nu nog niet nodig.

Vanmorgen stond ik om 6:15 uur op. E. was gisteren jarig en ik moest de traktatie nog klaarmaken. E. wilde graag cakejes trakteren, maar om nou om half 6 op te staan.. Toen schoot me ineens te binnen dat ik boven nog een 'traktatie-set' had staan. Zo'n grote doos met allemaal kleine doosjes die je zelf kunt vullen. Vrijdag had ik alle bakjes al in elkaar gevouwen, dus hoefde ik ze alleen nog maar te vullen. Zaterdag kocht ik vier bakken druiven op de markt. Ik haalde ze af, waste ze, droogde ze af en deed ze in bakjes. Een goedkope en gezonde traktatie! Voor de jufs maakte ik kleine pakketjes met een theezakje en een bonbon. Ik was tevreden en E. heel blij met z'n leuke traktatie!



Het nieuwe ritme ziet er vooralsnog zo uit:

6:45 uur opstaan
8:10 naar school
Daarna boodschappen doen, de boodschappen scannen en opruimen.
Thee drinken met A.
Schoonmaken en de was
11:30 uur Jongens ophalen
12: 55 uur naar school
Bij thuiskomst strijken/opvouwen van de was evt. A. naar bed
Mail lezen
15:15 uur naar school
15:45 uur weer thuis
Drinken en fruit eten
Aardappels schillen/eten klaarmaken
Tussen 17:00 uur en 18:00 uur eten
Jongens douchen en op bed leggen
Vaat wassen

Natuurlijk verschilt het per dag, maar het gros komt toch op hetzelfde neer. Dat betekend dat ik NU de computer uit moet doen en snel naar school moet gaan! ;-)

Reacties

  1. Nog gefeliciteerd, leuke traktatie ook.
    In het begin zal het even wennen zijn met het nieuwe ritme, maar straks geeft het misschien meer rust. Wel jammer als je net bezig bent met schoonmaken en je moet ineens weg. Maar daar zul je ook wel een manier in vinden. Mijn kinderen zijn al lang uit huis maar ik werk meestal nog steeds met een vast ritme. Soms is het saai maar zo wordt alles toch gedaan en is het ook klaar.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. herkenbaar ritme ;) hier hetzelfde. behalve op maandag en vrijdag een kwartier eerder smiddags al naar school om zoontje uit psz te halen (11.30 uit, school 11.45). maar ook wel even lekker, mits het droog is, er even uit, verplichte frisse neus :)
    en leuke traktatie! en natuurlijk nog gefeliciteerd! zou t bijna vergeten

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Gefeliciteerd met je zoon. Leuke traktatie gemaakt. Ik vind dat ook altijd. Overdag heb ik nu tijd genoeg. Maar na school is het altijd rennen en vliegen.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. hoera voor je zoontje,hee!wat een leuke traktatie!!!hij zal wel heel fier geweest zijn.groeten debora

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Gefeliciteerd met je zoon! Ook mijn ritme ziet er ongeveer zo uit. 't Is even wennen misschien, maar als het voor je zoon beter is.... Kan hij even bijtanken tussen de middag..... Zo gaat dat hier tenminste wel!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Leuke traktatie. En helemaal fijn dat het ook nog gezond is. Daar ontbreekt het nog wel eens aan.

    En gefeliciteerd natuurlijk!

    Huisvlijt

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Populaire posts van deze blog

Experiment, cake in de broodbakmachine.

Tip: broodbakmix!