Lentekriebels!

Ik rook het.. gisteren al.. de lente! Ik weet niet goed hoe ik het moet omschrijven, maar het is een bepaald luchtje. Of misschien is het wel meer een gevoel?! Hoe dan ook.. de lente is in aantocht! En mét de lentekriebels kwamen de schoonmaakkriebels. Helemaal niet erg hoor!

Gisteren kocht ik op de markt nieuwe plantjes. De oude waren 'droogbloemen' geworden ;-). Misschien dat ik daarom de lente rook? Ik kocht namelijk witte narcissen. 10 planten voor 10 euro. De plantenman pakte al een plastic tasje. Toen ik zei dat ik zelf een tas meegenomen had zei hij dat ik goed bezig was. Bedankt, plantenman! Hij vertelde me dat de  'houders' waar de potjes in staan maar één keer gebruikt worden. Hij moet daar eenmalig 30 cent voor betalen. Hij levert ze apart in op de veiling, zodat ze er nieuwe van kunnen maken. 'Blijkbaar goedkoper' zei de plantenman. Ik vind het maar wat raar, die houders kunnen prima een tweede, derde of zelfs vierde keer gebruikt worden!


Op woensdag maak ik de kamer schoon. Tenminste, als er niets door m'n planning wordt gegooid. Vandaag ging het goed en ik sopte er lekker op los. De deuren werden gedaan, de gordijnen gewassen, de pedalen onder het orgel vandaan, de stoelen helemaal gesopt, heerlijk! Ik nam gelijk al die kleine hoekjes mee waar ik normaal gesproken met de dweil niet bij kan. Omdat het mooi weer is buiten besloot ik de ramen buiten ook maar even te zemen. A. ging mee en reed wat op z'n fietsje. Ondanks het zonnetje dat heerlijk scheen was het ook nog wel fris. Na het ramen zemen zijn we toch maar weer lekker naar binnen gegaan!

Nu is het tijd om even uit te rusten. Ik lees een krantje, type dit berichtje, lees zo even m'n mail en rommel nog wat. We eten kliekjes vandaag, ik heb nog boerenkool van maandag en macaroni van dinsdag over en nog twee kommetjes soep van zondag, genoeg om onze magen mee te vullen!

Nog één fotootje: nieuwe plantjes en gewassen gordijnen! Jammer dat je het niet kunt ruiken ;-)..





Reacties

  1. Ohh na jou berichtje krijg ik ook wel echt het lente gevoel

    BeantwoordenVerwijderen
  2. hihi Dan hoop ik dat je niet in Friesland woont, want ik begrijp dat daar 5 cm sneeuw is gevallen.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Nee, in het midden van het land, maar hier hagelde het vanmiddag ook even flink!

      Verwijderen
  3. Ha ha, het lente gevoel is hier nog niet hoor. Op dit moment is het een witte wereld buiten. Toen ik vanmorgen de gordijnen opendeed was het buiten weer helemaal wit.
    Maar jij bent goed bezig. Hier in huis zijn ook wel weer wat plekjes die extra aandacht kunnen gebruiken.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Tussen de winterse buien door merk je inderdaad al iets van voorjaar in de lucht. Je ruikt het, en je voelt het aan de warmte die de zon al geeft. Lekker weer om de boel eens extra schoon te maken :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ha! Heeeerlijk als t allemaal zo fris is. Verse plantjes in verse aarde, schone gordijnen. Hmm.. Ik kan t wel ruiken hoor :-) Of het me iig inbeelden :-)
    Wij hebben net een nieuwe vloer in de kamer, dus twee weken geleden alle gordijnen gewassen, ramen gedaan, toch maar overstag gegaan voor tulpen(vind het eigenlijk nog wat vroeg :P) en nu dus een fris, 'nieuw' huis :-)
    Ach en een fris huis met een witte tuin is óók heerlijk :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ha ha, hier hebben de lentekriebels ook al even de kop op gestoken (of zal het nesteldrang zijn?!) Maar vanmorgen toen ik de gordijnen open deed was het hier weer wit...
    Heerlijk hé, als alles weer een grote beurt heeft gehad, dat geeft zo'n tevreden gevoel!

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Populaire posts van deze blog

Experiment, cake in de broodbakmachine.

Tip: broodbakmix!