Water

Elke dag drink ik een kan water leeg (1,5 liter). Op sommige dagen lijkt het weinig en op andere dagen lijkt de bodem niet in zicht te komen. Ik zocht naar wat informatie over water drinken en leerde echt nieuwe dingen!
- Het is goed om 1,5 liter water per dag te drinken, maar we moeten ook niet overdrijven, teveel water is ook niet goed, daar kun je een watervergiftiging aan overhouden. Nooit van gehoord! Het schijnt zo te zijn dat je lichaam niet meer dan 8 tot 10 liter vocht kan uitscheiden. Nu drink ik geen 8 tot 10 liter, maar het is dus niet zo dat hoe meer water je drinkt, hoe beter het is.
- Te veel vocht is NIET goed voor je hart, je hart krijgt het allemaal niet meer rondgepompt en 'verdrinkt' als het ware.
- Van water val je niet af, maar is wel beter dan alle gezoette frisdranken en sapjes.
- Ook is het niet zo dat hoeveel meer water je drinkt, hoeveel meer afvalstoffen er verwijderd worden. Je lichaam houd zich elke dag aan ongeveer dezelfde hoeveelheid, en 'bewaard' de rest.
- Voor een goede stoelgang is het goed om goed te drinken, maar dat is niet het enige, vezels en beweging zijn net zo belangrijk!

Maar goed, ik probeer dus elke dag m'n kan leeg te drinken.

 
Ik drink gewoon simpel kraanwater. Goedkoop, en je hebt het altijd in huis. Of ze moeten de waterleiding kapot getrokken hebben ofzo..
Kijk, je kunt natuurlijk ook een pak kopen in de winkel, of naar de waterwinkel in Amsterdam gaan, maar zo voordelig als je het thuis hebt krijg je het nergens!
 
Deze kan kreeg ik een keer voor m'n verjaardag en hoort bij het Claire Wilsons servies. Ik vind het een prachtig servies, en de kan is dan ook een juweeltje op m'n aanrecht:
 
 
Weetje: Er bestaat zelfs water dat 680 euro per liter kost. Hmm, als ik hier vanuit zou gaan bespaar ik elke dag 1020 euro! ;-) Tel uit je winst!

Reacties

Populaire posts van deze blog

Experiment, cake in de broodbakmachine.

Tip: broodbakmix!