Recept Chocolate chip cookies

Ik wil graag een recept met jullie delen, dat ik van m'n schoonmoeder kreeg. De koekjes zijn heerlijk en heel makkelijk te maken.

Voor 18 XL Cookies heb je nodig:
- 250 gram bloem
- 1 theelepel bakpoeder
- snufje zout
- 110 gram boter
- 170 gram fijne suiker
- 1 groot ei
- 1 zakje vanille suiker
- 250 gram pure chocolade (in stukjes gehakt)

Dit moet je doen:
1. Bekleed 2 bakplaten met bakpapier, en verwarm de oven voor op 190 graden.
2. Bloem, bakpoeder en zout mengen.
3. Boter en suiker zacht roeren, daarna het ei en de vanillesuiker toevoegen.
4. Het bloemmengsel erdoor mengen tot een kruimelig deeg en er een bol van vormen.
5. De stukjes chocolade erdoor kneden.
6. Maak van het deeg 18 balletjes.
7. Druk de balletjes plat op de plaat en
8. Bak ze 13 - 15 minuten in de oven op 190 graden.

Als het goed is komen ze er zo uit te zien:


Eet smakelijk!

ps. Als je dit recept van me overneem, vind ik het leuk als je een berichtje achterlaat!

Reacties

  1. Dat klinkt lekker, ik denk dat ik ze binnenkort een keer ga proberen! Leuke blog heb je trouwens!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi Realmam!
    Wat leuk dat je komt kijken en bedankt voor je compliment! Ik volg jouw blog al een hele poos, voor mij een eer dat je ook mijn blog leest ;-), welkom hoor! En ja, de koekjes zijn heerlijk! Succes ermee!

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Populaire posts van deze blog

Experiment, cake in de broodbakmachine.

Tip: broodbakmix!