Vondst

Vandaag was het Open Monumentendag. We besloten met onze kinderen een ritje te maken en even bij de molen te gaan kijken. Nou, dat was een succes! De kinderen vonden het prachtig! Ze mochten naar boven, we keken bij de imker en de hoornblazer en naar het mooie draaiorgel dat er stond.
Bij al deze leuke dingen kwam nog een leuk ding, er stond een 'kraam' met boeken. Ik stond zo eens even te snuffelen en kwam dit boekje tegen:

 
Hmm, dat is interessant. Ik neem het mee voor 50 cent, (twee kwartjes, zoals de meneer zei ;-)). Thuis nog eens uitgebreid lezen en wie weet drinken we volgend jaar brandnetelthee of eten we de wortels van een Teunisbloem. Als dat zo is lezen jullie het vast nog wel..
 
De 'meneer' had nog meer. En o, dat vind ik zo leuk he.. oude boeken:
 
 

En kijk dan, die bladzijden:
 
 
Prachtig oud! Jammer dat je daar zo weinig van ziet als het boek dicht ligt. En moet je de tekst eens bekijken:
 
 
'de acht deelen á f 4,50 en prachtig gebonden á f 6,50' 



 Er lagen er twee, en ik nam ze allebei mee. De andere was dit boek 'universum' uit 1934:
 

 
Het boek heeft een prachtige voorkant en een mooie rug. Supermooi om zo neer te leggen en een mooi hoekje te creeren. Dit moet ik overigens nog wel doen, daar heb ik nu geen tijd meer voor. Vooralsnog heb ik ze maar op m'n oude koffer gelegd.
 
 
O ja, en weet je wat dan zo leuk is.. het bedenken: wie zou er allemaal in gelezen hebben.. in hoeveel boekenkasten heeft het boek gestaan.. maar ook de inhoud:
 
 

Haha, wat leuk dat ooit iemand in een gekke bui dit erneer heeft gezet. Kijk, dat maakt zo'n boek nou bijzonder voor mij!
 

Reacties

Populaire posts van deze blog

Experiment, cake in de broodbakmachine.

Tip: broodbakmix!