Een kastje per ??

Geinspireerd door vele andere bloggers ben ik begonnen aan m'n kastjesschoonmaak. Ik weet bij voorbaat al dat 'een kastje per dag' er voor mij niet inzit, maar een paar in de week moet toch te doen zijn. Vandaag maar eens de koe bij de horens gevat en begonnen met het eerste kastje. Gelijk maar een heel kastje gedaan.. Dat zag er zo uit:

 
Hmm, dat kan beter. Ik begin bovenin, zoals dat hoort. Alles eruit, doekje er doorheen en uitzoeken die handel. Tweede plank: WAT? Er zit nog poedermelk in het kannetje.. Nou, dat kan weg want het is keihard geworden. Het melkkannetje en het suikerpotje gelijk afgewassen, zodat het weer mooi blinkt. Dan nummer drie nog: valt mee, wat kookboeken die bovenin mogen, en verder een doekje. Dit is het resultaat:

 
Dat is toch al wel een vooruitgang! Ja, het klopt dat er nog een boekje onderin staat.. Dat is het eettabel-boekje van het voedingscentrum, handig om eens in te kijken hoeveel calorieen je zit te eten. Als het boekje bovenin zou staan zou ik 'm helemaal niet gebruiken.
 
Deze kookboekjes mogen weg. Ik kijk er echt nooit in! Ik denk dat ik een doos ga maken met al m'n overbodige spullen en dan een keer op een kleedjesmarkt ga zitten met de kinderen. Naar de kringloop of het goede doel kan altijd nog.

 
Al met al een mooi resultaat voor deze dag! Morgen zal het minder makkelijk gaan. Er staan een consultatiebureau bezoek gepland en morgenmiddag is er geen school, maar goed, alsnog: werk aan de winkel!

Reacties

Populaire posts van deze blog

Experiment, cake in de broodbakmachine.

Tip: broodbakmix!