Tomaten en paprika's en andere planten

Vorig jaar had ik voor het eerst een cherrytomatenplantje gekocht bij AH. Dat beviel zo goed, dat ik er dit jaar weer één gekocht hebt. Inmiddels zijn we met onze tweede oogst bezig.
De plant kostte me 5 euro, maar ik heb het er allang uit! Nu staan ze weer bij AH, 2e gratis, 9,99 euro. Jaja, dat is dus niet de tweede gratis! Het zijn dezelfde plantjes als ik heb, en die was toch echt 5 euro! Toch denk ik dat het plantje niet lang meer meegaat. Het blad wordt geel en de tomaatjes steeds kleiner.

  

Elke dag 'oogst' ik nog wat tomaatjes.
 
 
Manlief mag ze opeten, want ik lust ze niet en de kinderen ook niet.
 
Omdat de tomaten vorig jaar zo goed gingen kocht ik dit jaar ook een paprikaplant, en toen er nog één afgeprijst stond, heb ik er nog één meegenomen. Ook van deze planten heb ik al aardig wat geoogst. Nu hangen er heel veel aan, maar verkleuren ze niet. Ik denk dat de zon te weinig schijnt. Nou ja, dan eten we groene paprika's, die smaken ook!
Het grappige van deze planten is dat ze zulke verschillende vruchten hebben. De één heeft paprika's zoals je ze verwacht, glad en aardig recht:
 
 
Maar de ander heeft kleine 'gedrochtjes':
 
 
Ach, als ze maar smaken maakt het niets uit. In je buik is het toch donker, zeg ik altijd tegen de kinderen.
 
Vorige week kocht ik bij AH een rode bessen plant. Oftewel Ribes rubrum.
 
plaatje van internet
 
De plant is winterhard, dus hoop ik dat we volgend jaar al wat kunnen oogsten, en anders in 2014 misschien? We wachten het wel af.
 
Maar goed, toen ik maandag bij AH kwam, waren er nog 2 planten afgeprijst. Een rode braam en een rode kruisbes.
 
   
 
Deze heb ik ook meegenomen. Nu heb ik voor nog geen 10 euro 3 bessenstruiken. Ze zijn nog niet zo groot, maar ach, dat worden ze vanzelf. De laatste twee moet ik nog wel poten, maar dan komt het vast goed!

Reacties

Populaire posts van deze blog

Experiment, cake in de broodbakmachine.

Tip: broodbakmix!