Kringloopuurtje

Afgelopen zaterdag moest ik even naar het dorp, zoals we dat hier zeggen. Naar de boekhandel om een cadeautje te kopen voor een jarige vriendin. Nu moet je weten dat ik helaas niet kan autorijden, dus alles met de fiets doe. Ik vind het geen probleem, en geniet van een fietsritje, behalve als het regent uiteraard.
Zaterdag stapte ik dus op de fiets, het was half 2 en manlief zei: 'hoe laat ben je thuis? Een uur of vier?'. Hmm, dat leek me een goed plan, dan kon ik ook nog wat andere dingen doen! Op de fiets dus.. Onderweg moest ik even stoppen bij de speelgoedwinkel om me alvast te orienteren op het verjaardagscadeau van onze zoon. En toen kwam het.. het eerste 'rommelwinkeltje'. Ik kon het niet laten om even naar binnen te gaan, en kwam even later weer naar buiten met drie 'genoeg'bladen. Heerlijk leesvoer!
De reis ging verder, en ik kwam langs m'n favoriete kledingzaak. Er stond een groot bord buiten: alles tot 70% korting. Oké, dat ziet er leuk uit, dus ging ik naar binnen en kwam weer naar buiten met een superleuk jurkje en een topje! Koopje: 20 euro totaal!
Daarna ging ik naar het adresje waar ik echt naar toe moest en kocht er een cadeautje, een nieuwe agenda en alvast een dagboekje voor het nieuwe jaar. Ik had nog boekenbonnen liggen, dus die kwamen nu goed van pas.

Laatst, toen ik op de markt liep, zag ik een groot bord staan met 'snuffelwinkel'. Helaas had ik toen geen tijd, maar nu wel, dus ging ik op zoek. Ik ben de hele straat doorgefietst, maar geen snuffelwinkel te bekennen, en ook geen bord meer, jammer. Maar niet getreurd, er is nog meer leuks in ons mooie dorp. De volgende twee winkeltjes zitten vlak bij elkaar. De ene winkel, vol brocante, was erg leuk om te zien, maar duur... Oei, dat kan ik me niet veroorloven! Het andere winkeltje was niet groter dan 15 vierkante meter, en ik zag er werkelijks niets moois. Jammer dan. Ik had nog één winkeltje op het oog, dus stapte ik weer op m'n fietsje.

Dit winkeltje, de snuffelwinkel, is een winkel waarvan de opbrengst naar een goed doel gaat. Er staat daar echt van alles! Ik keek eens even rustig rond, praatte even met een bekende, toen mijn oog op deze schaal viel:

 
Wat een leuk randje! En als ik eerlijk ben.. ik heb een schaaltjestic. Niet dat ik er veel heb ofzo, maar ik moet wel altijd even gaan kijken. Deze heb ik meegenomen, dat kostte me 2 euro. De schaal ziet er een beetje oud uit, en dit staat onderop:

 
Heeft er iemand verstand van dit soort zaken?? Dan hoor ik graag of iemand meer weet van deze schaal! Zelf denk ik niet dat hij heel oud is, gezien het woord: microware. Doet me aan een magnetron denken, en aangezien magnetrons nog niet zo heel oud zijn..
Maar goed, oud of niet, de schaal is leuk, en daar ging het me om!
Verder nam ik nog wat tijdschriften mee, landleven en seasons. Altijd leuk om te lezen. Verder zag ik nog tupperware bakjes, helaas zat er geen deksel bij :-(, jammer, anders had ik ze meegenomen.

Na deze winkel ging ik toch echt naar huis. En ja, ik was voor 4 uur thuis! Dat was een heerlijke ontspannen middagje, met een leuke vondst!

Wat is een ontspanningsmoment voor jou?

Reacties

Populaire posts van deze blog

Experiment, cake in de broodbakmachine.

Tip: broodbakmix!