Paprika oogst

Al eerder schreef ik over m'n paprikaplanten met groene paprika's die niet rood/oranje wilde worden. Nu de zon minder schijnt merk je dat gelijk! Vandaag stond ik nog eens naar m'n plantjes te kijken en zag dat er één begon te rotten. Tijd dus om te oogsten!
Dit haalde ik er vandaag af:

 
Ik sneed ze in stukjes:

 
En woog ze gelijk maar even:

 
Hmm, dat is toch mooi 234 gram groene paprika's! Ik heb ze gebruikt in m'n roerbakgroenten voor de macaroni. Samen met een courgette, 2 wortels een rode ui en een witte ui smaakte de macaroni heerlijk!
'Vroeger' kocht ik een zakje roerbakgroenten, 2 euro voor 400 gram. Nou, vandaag had ik veel meer en voor minder geld, dat is mooi meegenomen!

Maken jullie zelf roerbakgroenten of kopen jullie een zakje in de winkel? Met welke groenten maak je roerbakgroenten?

Reacties

  1. Ik maak het zelf, meestal een paprika, een ui, een prei en soms nog wat wortels.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Net als jij:courgette,ui,paprika,wortel,knoflook en prei uit de moestuin.Een weinig zout en peper en een half bouillonblokje eropstrooien en klaar is Kees ;-)

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Populaire posts van deze blog

Experiment, cake in de broodbakmachine.

Tip: broodbakmix!