Afval scheiden

Elke week als we de kliko aan de weg zetten verbaas ik me weer. Wat zit er veel in de kliko's van de buurt! Ons gezin bestaat uit 2 volwassenen en 3 kleine kinderen. Onze kliko zit in twee weken tijd ruim half vol, terwijl er een paar gezinnen zijn met twee schoolgaande kinderen die bijna niet genoeg hebben aan één kliko. Hoe kan dat vraag ik me af?
In onze gemeente heeft elk huishouden een GFT - kliko, een papierkliko en een gewone kliko, en dan wordt ook nog elke maand het plastic opgehaald.

 
Nu moet ik wel zeggen dat we elke maand twee zakken plastic hebben en elke twee weken een bijna volle kliko papier. Volgens mij is het dus een kwestie van goed scheiden. En waarom ook niet?
Alles wat we scheiden kan gerecycled worden. Van papier maken ze weer kranten, van de schillen compost en het plastic wordt weer 'nieuw' plastic. Of een fleecetrui.
 
Waarom wij het afval scheiden? Voor de toekomst van onze kinderen! Het zou fijn zijn als er ook nog bomen staan als zij groot zijn. En natuurlijk voor het milieu. Het is onze plicht om de aarde te 'bewaren', waarom zouden we het dan nog meer vervuilen dan nodig is?
 
Ik moest van de week ook nog denken aan toen ik klein was. Toen was er een blikcontainer en spaarde m'n moeder de blikjes. Ik ga het geloof ik ook maar weer doen, en ze bij paps in de 'oud - ijzer - container' gooien. Eens kijken wat er dan nog over blijft in de kliko ;-)
 
Misschien later nog meer hierover..

Reacties

Populaire posts van deze blog

Experiment, cake in de broodbakmachine.

Tip: broodbakmix!