Een review schrijven, heeft dat zin?

Manlief draagt graag een pak, hij voelt zich daar lekker in, en ik vind het prima. Niet dat hij dagelijks in pak loopt hoor, maar naar z'n werk droeg hij meestal een pak en op zondag ook. Nu waren er een aantal versleten dus wachten we de prijzencircus van V&D af om weer wat pakken te bestellen. Het voordeel van online bestellen is dat er meestal genoeg voorraad is om twee broeken tegelijk te bestellen. De jasjes slijten niet snel, de broeken wel dus kopen we meestal één jasje met twee broeken. Dit hebben we al een aantal keer gedaan naar volle tevredenheid. De pakken werden keurig thuis bezorgd in een grote doos, kleerhangers erbij, papier ertussen, prima! Ook de pakken zelf zaten goed. Stevige stof, mooie pasvorm.


Eindelijk was het weer prijzencircus, dus gingen we weer 'online'. Helaas.. geen pakken voor manlief bij de prijzencircus-artikelen, maar wel in de webshop zelf, dus bestelden we die. Jammer genoeg was er van beide pakken maar één broek, maar we wilden het toch maar proberen en er dan in de winkel eventueel nog een broek bijkopen. Zo gezegd, zo gedaan.


Een paar dagen later werden ze thuis bezorgd. Twee jasjes en twee broeken, opgefrommeld in één plastic zak. Als ik de tas open maak valt me gelijk op dat er een vlek op één van de broeken zit. Daar moeten we mee terug! Manlief past de pakken, maar ze zitten niet goed. De stof is flodderig en de pasvorm niet goed. We besluiten daarom beide pakken terug te brengen en dan samen in de winkel te kijken naar een ander pak. Uiteindelijk kwamen we toch weer in een 'dure pakken winkel' terecht omdat we ergens anders geen pak konden vinden.


Weer een paar dagen later krijg ik een mail van V&D met de vraag of ik een review wil schrijven over het product. Dat doe ik:



Dunne stof, slechte levering!
Twee pakken gekocht via de site. Kwamen in één plastic tasje binnen. Alles was bij elkaar gepropt. Op één pantalon zat al een vlek. De pasvorm was ook niet goed en de stof was 'flodderig'. Terug gebracht dus. Jammer, eerdere ervaringen waren juist wel goed, en kwamen de pakken keurig in een doos binnen.


Vandaag kreeg ik weer een mail:


Beste Helma,
Onze medewerkers hebben jouw beoordeling gelezen en waarderen de bijdrage. Helaas voldoet deze niet aan de richtlijnen voor het schrijven van een beoordeling en kan niet geplaatst worden. De volledige richtlijnen kun je vinden bij het schrijven van een beoordeling online.

De belangrijkste richtlijnen zijn:
- Beperk je beoordeling tot het product en je ervaringen hiermee.
- Noem geen concurrenten of prijzen.
- Geef geen persoonsidentificerende informatie.

De rating service is niet voor feedback over de keuze van het assortiment, de prijzen, het bestel-of leveringsproces of andere zaken gerelateerd aan de klantenservice. Hiervoor verzoeken wij je contact op te nemen met onze klantenservice via de link onder deze email.

Wij hopen een eventuele nieuwe bijdrage wel te kunnen publiceren!



Het lijkt me duidelijk. Mijn review stond ze gewoon niet aan en daarom wordt het niet gepubliceerd! Ik heb me beperkt tot het product en de levering. Ik noem geen concurrenten of prijzen en geef geen persoonsidentificerende informatie.


Nu vraag ik me af: heeft het wel zin om een review te schrijven? Als ze toch alleen plaatsen wat ze willen plaatsen dan hebben reviews toch nog geen zin?
Zijn er mensen die er ervaring mee hebben?


Toch kwam er nog iets goeds uit voort. Ik kreeg een mail met excuses over de afhandeling van de bestelling en daarbij een voucher van 10 euro. Dat is dan wel weer mooi meegenomen!





Reacties

  1. Wel jammer van je moeite inderdaad! Maar die voucher van 10 euro is wel weer heel netjes.

    Huisvlijt

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Er staat ook in dat het niet voor het leveringsproces is waar jij dus wel over schreef. Wellicht zit hem daar de kneep en willen ze een echte pure productbeoordeling? Maar wel flauw, dat wel.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Jammer dat het jullie niet gelukt is om daar te slagen! Juist omdat het anders wel altijd zo goed ging! Commentaar krijgen is nooit leuk, maar eigenlijk hebben ze er zelf om gevraagd, toch wel netjes dat je een voucher van 10 euro voor je eerlijkheid hebt gekregen!

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Populaire posts van deze blog

Experiment, cake in de broodbakmachine.

Tip: broodbakmix!