Extra klusjes week 4

Omdat we binnenkort nogal wat visite verwachten wilde ik deze week de kamer op orde brengen. Maandag begon ik met de boekenkasten:











Het was nogal eh.. rommelig. Er lagen boeken achter de boeken en sommigen lagen dwars bovenop de andere boeken. Ik heb gelijk alles bekeken en het één en ander op marktplaats gezet. Sopje erdoor, spinnenwebben weg, en t'is weer netjes!






Dinsdag deed ik even een klusje tussendoor:




De la met handdoeken, theedoeken, vaatdoeken, dweildoeken, poetsdoeken enzo was nogal een bende. Nadat ik eerst alles eruit haalde en uitzocht, én alles weer op het juiste stapeltje legde, zag het er zo uit:



Heerlijk!


Woensdag maakte ik de plank onder de salontafel schoon en ruimde ik de krantenbak op. Ook de bibliotheekmand kreeg een beurtje. De doos met oud papier is inmiddels vol.. drie keer raden hoe dat komt..


Donderdag had ik precies een half uurtje de tijd om de blousen in de kast van E. en A. uit te zoeken. De kast is nogal een rommeltje. Hoe snel dat gaat he? We wonen hier nu 5 maanden, en dan al een rommel :(. Tijd om de 'bezem' er eens door te halen!




Wat een rij he? Het ergste is nog dat ze bijna geen blousen dragen. De zomerblousen van A. hangen hier ook bij. Ik haalde er echt een hele stapel uit die weg konden. Dit is het resultaat:




Hoewel de kast nog steeds vol lijkt te hangen is er toch echt een hele stapel weg! De rest van de kast doe ik stukje bij beetje, net wanneer er tijd is. Het zou fijn zijn als alles is uitgezocht voordat ik met de zomerkleren ga beginnen.

Vrijdag: weinig tijd vandaag! Dan maar een klein klusje.. De bak met voorraad-onderbroeken. We hebben overal een voorraad van, zelfs van onderbroeken ;-). Nee hoor, grapje, dat komt omdat 't ondergoed van de jongens doorschuift. In deze bak zit alleen ondergoed voor E. en A.


Er bleek een behoorlijke stapel onderbroeken voor A. in te zitten. Fijn, want ik moet momenteel de één na de ander weggooien, allemaal versleten!


Hij kan weer vooruit! Nu liggen er alleen nog wat onderbroeken voor E. in de bak:


Ah, weet je wat, ik maak het onderbroekenmandje van A. ook maar gelijk schoon. Dan kan ik 'm daarna vullen met de 'nieuwe' onderbroeken!


Klaar! Een klein klusje maar ik ben blij dat ik het gedaan heb. Anders had ik misschien wel nieuwe onderbroeken gekocht voor A. terwijl ik ze nog op voorraad had!

Dit waren de klussen van week 4. Ik ben er blij mee!



Reacties

  1. Heerlijk opgeruimd weer! En het is zo motiverend, dit soort berichtjes, dan ruim je zelf ook meteen weer meer op lijkt het wel! Hier maandag de laatste muur beneden behangen en dinsdag geverfd, dus niet zo veel opgeruimd die dagen. De rest van de week dus de normale klusjes gedaan en alleen vandaag wat extra gedaan, maar wel blij met het behang/ verf!

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Populaire posts van deze blog

Experiment, cake in de broodbakmachine.

Tip: broodbakmix!