Jumbo Pick-up point

Ik kreeg een kortingscode van DHL omdat we een pakketje voor de buren aannamen! Bij besteding van 50 euro kreeg ik 10 euro korting. Ik bewaarde het kaartje zodat ik er later eens gebruik van kon maken. Nu het vakantie is leek het me wel een goed idee om eens boodschappen te bestellen. Zo hoefde ik niet met drie kinderen naar de winkel om boodschappen te doen.

Maandagavond bestelde ik de boodschappen. Een beetje onwennig is het wel, maar goed, je moet er wat voor over hebben! Nadat ik alles in mijn mandje had gedaan moest ik de code invoeren. Deze werd goedgekeurd en ik ging weer verder. Ik keek mijn lijstje nogmaals na, maar kon nergens de korting vinden! Uiteindelijk ging ik toch maar verder. Ook op het lijstje die ik later in m'n mailbox kreeg zag ik geen korting. Ik stuurde een mailtje met de vraag hoe dat nu toch zat! In de automatische mail die ik terug kreeg stond dat ze probeerden binnen 3(!) weken te reageren. Nou, daar heb ik dus niets aan!

Woensdagavond bestelde ik nog wat extra boodschappen en voerde de code opnieuw in. En weer kon ik het nergens terug vinden. Ik liet het maar zo en gaf manlief het briefje met de code mee, zodat hij dat kon laten zien als hij de boodschappen op ging halen.

Donderdag konden de boodschappen tussen 16:00 uur en 18:00 uur opgehaald worden. Manlief was er om 16:00 uur. Helaas.. de vrachtauto was nog niet binnen, even wachten dan maar!
Na een kwartier waren de boodschappen er dan toch. Manlief nam alles aan en betaalde. Ook het briefje met de kortingscode werd goedgekeurd. Helaas zaten de stoofperen en rendierijsjes er niet bij, zeiden ze nog.

Manlief belt me op: 'de stoofperen hadden ze niet meer, en de rendierijsjes ook niet'. Huh? Die had ik ook niet besteld! Op mijn vraag wat er nog meer in de kratten zat zei manlief: 5 bakken ijs, 4 zakken sla, een paar flessen cola.. Oh, nee.. dit had ik helemaal niet besteld! Manlief weer terug, waar inmiddels een hele rij auto's stond te wachten. Manlief ging de rij voorbij, wat wel wat boze gezichten opleverde, en zocht iemand op die hem de goede boodschappen kon geven. Na één goede krat bleek de 2e krat weer voor iemand anders te zijn, dus stuurde manlief de winkelmedewerker weer weg om de goede te gaan halen.

Nu kwam er nog een probleempje bij, manlief had de vorige boodschappen betaald maar onze boodschappen waren 25 euro duurder. Ze wilden dat manlief eerst onze eigen boodschappen zou betalen en daarna boven in de winkel ons eigen geld weer terug te gaan vragen. Dat ging manlief te ver, hij was er al een uur mee bezig om de goede boodschappen te krijgen en nu moest hij alsnog de drukke winkel door. De winkelmanager werd er bijgehaald en samen spraken ze af dat manlief de boodschappen zo mee mocht nemen.

Onze ervaring met het pick-up point zijn dus niet zo positief. Bestelde ik de boodschappen om tijd te besparen, dat is grandioos mislukt. Toch geef ik ze nog een kans, het was immers de drukste tijd van het jaar en er waren dus veel wachtende klanten. De vrachtauto kwam ook nog eens te laat. Ik denk dat het winkelpersoneel ook behoorlijk onder druk stond om alle klanten hun juiste bestelling te geven. In de krat zat opnieuw een kortingscode, ik denk dat ik ze in januari nog maar eens een kans geef om te kijken of het nu wel in één keer goed gaat!

Bestellen jullie weleens boodschappen online?


Reacties

  1. Nee, ik neem die stap ook niet. Ik begreep dat je voor een krat 10 euro borg moet betalen (dat is bij de AH).. Daar baal ik dan van want ik ben niet van plan iedere maand voor minimaal 50 euro bij de grootgrutter te bestellen. Jumbo heb ik me nog niet eerder in verdiept. Ga ik ook eens doen!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Het is 5 euro. En die kratten zijn van betere kwaliteit dan je bijv. bij de Blokker koopt voor meer dan dat.

      Verwijderen
  2. Deze reactie is verwijderd door een blogbeheerder.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik bestel ze iedere week online bij de Hoogvliet. Geweldig. In januari doe ik dit al 2 jaar. 1 x waren ze een krat vergeten mee te geven. Koel en Vries spullen zitten in koeltassen met elementen. Werkt super. Ik haal de boodschappen altijd op als mijn dochter zwemt bij de reddingsbrigade. Ik ben altijd zo weer terug! Beetje te snel, want ik zit vervolgens nog te zweten in dat zwembad. Ik sta binnen 5 minuten met boodschappen en al weer bij de auto. Ik wil niet meer anders.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Nee, nog nooit gedaan. Wat een ellende zeg. Ik merkte het bij de slager waar ik mijn glutenvrij vlees bestelde ook die drukte. Ik ging met lege handen weer naar huis. Gelukkig had ik nog wat op voorraad. Fijne dag.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. nee dat heb ik nog nooit gedaan, ik weet ook niet of het me wat lijkt.. Ik dacht eigenlijk altijd dat je er duurder mee uit bent.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Och wat een ellende,ik bestel nu al wel een jaar online bij de AH en word het thuis bezorgt, eigenlijk nooit geen problemen, je moet het nog een kansje geven denk ik,ik denk dat het de drukte was,ik heb nu met deze drukte niet online gedaan maar vanaf januari komen ze fijn elke vrijdagmorgen weer bij mij thuis,ideaal ik wil echt niet meer anders

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ik ben juist goedkoper uit, omdat je alleen besteld wat je nodig hebt. Je hebt niet ineens 2 pakken hagelslag op voorraad omdat je dacht niets meer te hebben. Je wordt ook niet in de verleiding gebracht. Bij de Hoogvliet zijn de kosten €2,49 en krijg altijd gratis producten, het is iedere keer een verrassing met uitpakken!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ik ben juist goedkoper uit, omdat je alleen besteld wat je nodig hebt. Je hebt niet ineens 2 pakken hagelslag op voorraad omdat je dacht niets meer te hebben. Je wordt ook niet in de verleiding gebracht. Bij de Hoogvliet zijn de kosten €2,49 en krijg altijd gratis producten, het is iedere keer een verrassing met uitpakken!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ik bestel nooit online,ben gezond en kan het goed zelf doen.Ik denk dan maar aan al t personeel van H. EMA en v en d etc die hun baan verliezen en aan de luchtvervuiling wat al dat bezorgen met zich meebrengt
    gr Jose

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ik bestel er regelmatig.
    Tot nu toe zonder problemen.
    Vooral met verjaardagen vind ik het handig.
    Omdat je bestellingen bewaard blijven is het een kwestie van aanvinken en je kunt zo je boodschappen voor je feestje inladen.

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Populaire posts van deze blog

Ervaringen Airfryer gevraagd!

Een kind met nachtangst, en wat te doen?!

Groot nieuws!