Knuffel gevonden, mooi verhaal ;-).

Deze week blogde ik over een knuffel dat ik zocht. Mvr. B. tipte me deze site: www.knuffelsite.nl
Natuurlijk nam ik daar een kijkje. Ongelofelijk, zoveel knuffels!

Ik keek even rond, maar de knuffel die ik zocht stond er niet bij. Onder het kopje 'binnenkort te koop' stond hij echter wel! Dus, mailde ik Carine van de site of ik 'm alvast kon reserveren. En dat kon! Ik maakte het geld over en vandaag kwam de knuffel binnen:


Helemaal plat! Ik liet 'm aan A. zien, en hij lachte maar wat. Ik knipte de verpakking open en gaf de knuffel. Hij keek, en keek, en voelde, maar nee.. het was niet zijn 'ratti-ratti'. Hij keek naar het labeltje, waar hij altijd op zuigt, maar nee, het was niet zijn labeltje. Vragend keek A. me aan. Ik probeerde nog het labeltje in z'n mond te stoppen, maar nee, dat moest niet. ;-)

Inmiddels ligt 'ie in de wasmand. In verband met allergieën moet ik alles eerst wassen voordat ze het aan kunnen of gebruiken mogen. B. haalde ondertussen zijn eigen 'ratti-ratti', en toen was alles weer goed. Ik kijk het even aan. Als zijn eigen knuffel in de was zit, zal hij het toch met deze moeten doen. We zien wel hoe dat gaat..

De site wil ik nog wel even onder de aandacht brengen. Carina, de eigenaresse, is super aardig en erg behulpzaam. Ze mailt bijna gelijk terug, en daarom was het ook zo snel geregeld. Ze doet er ontzettend veel voor om kinderen een tweede of nieuwe knuffel te kunnen geven.

Ik vroeg haar (een beetje nieuwsgierig ben ik wel..) hoe ze erop gekomen was om deze site te beginnen, of ze al veel mensen blij had kunnen maken en of ze de knuffels zelf koopt of krijgt. Het lijkt wel een interview ;-)

Ik kreeg een lange mail terug:

Hoi Helma,

Hihi, mijn site roept bij iedereen vragen op...

Ik doe dit al een jaar of 10, eerst omdat ik op zoek was naar een reserveknuffel voor mijn oudste dochter (inmiddels 14,5) en daarvoor Marktplaats in de gaten hield en toen al allerlei rommelmarkten afliep. En dan stond ik op een rommelmarkt met een knuffel in mijn handen waarvan ik wist dat hij in Groningen dringend gezocht werd. Dus die nam ik dan maar mee en dan mailde ik de zoekers en stuurde de knuffel door. Na verloop van tijd ging ik ook knuffels meebrengen die op dat moment weliswaar niet gezocht werden, maar waarvan ik wist dat ze in de weken ervoor gezocht waren. En die plaatste ik dan op Marktplaats, zodat zoekende ouders hem konden vinden. Nou, het leed dat je daarmee oprakelt! Soms werd er wel 25 euro geboden op een knuffel die je voor een paar kwartjes gekocht had. En het ligt me niet om dan dank je wel te zeggen en hem aan de hoogste bieder te verkopen. Wie ben ik om te beslissen dat de hoogste bieder hem ook het hardste nodig heeft? Misschien moet degene die 5 euro biedt wel de hele week op macaroni leven, maar heeft ze dat over voor de knuffel van haar kind.  Dus dat werkte niet naar mijn zin.

Uiteindelijk heeft een vriendin met een eigen site me verteld dat ik veel beter ook een eigen site kon maken en dan kon ik daar mooi de prijzen bijzetten en was ik van dat schuldgevoel verlost. De eerste die de vraagprijs bood, was ook degene die hem mocht kopen. Dat heb ik een aantal jaren als hobby gedaan.

(...) 

Toen ik een aantal jaren mijn eigen site had, werd ik het beu om iedere keer bij iedere knuffel de verzendkosten te veranderen als Post.nl weer eens de tarieven verhoogde. Op een gegeven moment was ik nog bezig met wijzigen en werden ze alwéér verhoogd. Inmiddels zat ik ook thuis, na 3 jaar vond mijn baas dat een vast contract tegen de bedrijfspolitiek inging, dus ik was bedankt. In diezelfde tijd werd bij onze twee zoons de diagnose autisme gesteld en het kwam eigenlijk mooi uit dat ik toen geen werk meer had, aangezien vertrouwde opvang dan heel belangrijk is.  Dus heb ik nog een jaar of twee aangemodderd met mijn oorspronkelijke site en toen besloot ik er een webshop van te maken waar je online kon bestellen. Heerlijk, een automatisch voorraadsysteem, automatische orderbevestigingen, kant-en-klare verzendbevestigingen en met 5 klikken kon ik alle verzendkosten veranderen als er weer een tariefwijziging kwam bij Post.nl. Ik moest er wél een KvK-nummer voor aanvragen, het liep meteen storm. En nu ben ik sinds anderhalf jaar zelfstandig ondernemer - maar het voelt nog steeds als een hobby. Hij is dan wel gruwelijk uit de hand gelopen, met tussen de 5.000 den 6.000 knuffels in mijn opslag, en ik kan ze in mijn kelder niet meer kwijt, heb er een garagebox voor moeten huren. Maar ik kan van de knuffels en een gedeelte van de PGB de boodschappen doen en dat is het belangrijkste. Ik kan mijn tijd zelf indelen, werk dan wel zo'n 60 uur per week aan mijn site, maar dat is voornamelijk 's avonds en 's middags als iedereen slaapt of naar school is.

In mijn eerste volledige jaar met de webshop had ik ruim 1400 bestellingen en voor dit jaar (nog geen 10 maanden oud) zit ik ook al aan de 1250 bestellingen. Dus het loopt gigantisch hard - in Nederland, België, Duitsland, Engeland, Amerika, Hong Kong, Singapore, Australië, Zuid-Afrika, noem maar op. De meeste knuffels gaan uiteraard naar Nederland en België maar er zitten er iedere maand wel een paar tussen die verder weg moeten.

Het grootste gedeelte van mijn knuffels vind ik op rommelmarkten en in Kringloopwinkels. Verder ruil ik wel eens knuffels met mensen, van de week nog met een moeder die best haar zak babyknuffels op zolder af wilde staan in ruil voor drie favoriete knuffels van haar zoontje. Hij blij, ik blij en straks nog meer kinderen blij. En verder zijn er wat vrienden die knuffels voor me zoeken op rommelmarkten bij hen in de buurt. Ik kan jammer genoeg niet alle rommelmarkten af en zij vinden het heel leuk om te doen, maar willen die rompslomp van Marktplaats of een eigen site niet. Dus dan brengen zij knuffels voor mij mee en als ik iets zie dat zij sparen, breng ik dat natuurlijk voor hen mee, als extra bedankje :-)

Koninginnedag is mijn topdag, dan ben ik van half 5 's ochtends tot 6 uur 's avonds op sjouw, loop een stuk of 4 Koninginnemarkten af en kom thuis met zo'n 400-500 knuffels. En dan begint het: wassen, in de droogtrommel, op de foto zetten, uitgebreid beschrijven en er een prijs voor verzinnen, op mijn site plaatsen en uiteindelijk, na de verkoop, de knuffels opzoeken, vacuum verpakken en versturen. En dan tussendoor nog mail beantwoorden, buitenlandse mensen helpen die mijn site natuurlijk niet begrijpen maar wél graag hun favoriete knuffel thuisgestuurd willen krijgen (in het engels, duits, frans, zelfs hongaars, hihi), het huishouden doen, met de kinderen naar muziekles, zwemles, handboogschieten, ouderavonden, cliëntenraad van een jeugdhulpvereniging, luizenpluis-coördinator op school, contact onderhouden met collega-knuffelzoekers die inmiddels echt vriendinnen zijn geworden, vrijwilligerswerk voor de plaatselijke harmonie, 4x per jaar een kledingbeurs organiseren met een vriendin... af en toe is het een beetje druk, maar het blijft leuk en dan blijf je het natuurlijk ook allemaal volhouden.

Dus zo is het eigenlijk gekomen...

 En nu ga ik weer een stuk of 80 knuffels beschrijven, dan kunnen die volgende week weer geplaatst worden - min jouw konijnendoekje natuurlijk :-)

Groetjes, 

Carine



Kijk, iemand die er zo hard voor werkt mag ook best even in de aandacht staan! Dus.. zoek je nog een knuffel: www.knuffelsite.nl!

Als je nog knuffels over hebt die weg mogen, kun je via de site contact op nemen met Carine.

Reacties

  1. wat leuk zeg! mijn dochtertje heeft een muis als knuffel en ik hoop altijd maar dat ze het niet kwijt raakt. ze kan niet zonder!;-) ga meteen op de site kijken! dank je voor de link!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Onze zoon "at" zijn knuffels bijna op. ik had ook altijd reserves en die wilde hij ook niet.Ik naaide daarom de nieuwe knuffel altijd met een klein puntje vast aan de oude als hij er dan aan gewend was dan maakte ik ze weer los en kon ze dan goed wisselen. Misschien een tip.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een mooi verhaal, hier geen knuffelkinderen (behalve met mij gelukkig) en dat scheelt geloof ik een hoop stress

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat leuk! En ik zie dat ze vlak bij mij woont! Wat erg dat ik er nooit eerder van heb gehoord!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat leuk! ik weet nog dat mijn zus eens naar Duitsland is gereden om een aantal knuffelpopjes te kopen voor mijn nichtje. Wel 300 km van hier dus!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Een tip om de nieuwe knuffel "eigen" te maken: leg hem in bed, aan het voeteneind. Gaat je eigen fijne geurtje er vanzelf aan zitten :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. die mevrouw verdient een bloemetje ! ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Hoi,
    Ik heb je liebsteraward gegeven.....je kunt het zien op mijn blog (www.schrijfdroom.blogspot.nl). Natuurlijk ben je het niet verplicht, maar ik hoop dat je hem aan wilt nemen....
    Groetjes,
    Minous

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat leuk dat je dankzij mijn berichtje de knuffel gevonden hebt :)
    En wat leuk om het verhaal achter de knuffelsite te lezen. Ik heb deze site al een tijdje in mijn favorieten staan maar er (gelukkig) nog nooit gebruik van hoeven maken. Ik ben blij dat ik (en degene van wie de site is natuurlijk) je hebben kunnen helpen!

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Populaire posts van deze blog

Experiment, cake in de broodbakmachine.

Tip: broodbakmix!