Tuin

Al maanden stonden de bloembakken bij de voordeur leeg. Tijd om weer gevuld te worden! Ik kocht deze keer plantjes bij de Aldi. Het zijn petunia's en op het potjes stond 'confetti'. Zo leuk! Elk plantje heeft verschillende kleuren bloemen!






Ik pootte ze zelf, om manlief te verrassen. Nou.. die verrassing is geslaagd! :-)


In de achtertuin stonden nog diverse lege potten. Ik zaaide bonen (proberen) en ijsbloemen. Diverse moestuintjes van AH staan inmiddels in grotere potten.


De aardbeien doen het goed! Vorig jaar kocht ik 4 plantjes, die gelijk aan het vermenigvuldigen sloegen. Inmiddels staat bijna het hele tuintje vol met plantjes en dit jaar dragen ze al veel bloemen.




Laten we nou dol zijn op aardbeien!


De zonnebloemen werden echt te groot en moesten verpot worden, ook dit is inmiddels gedaan en het lijkt wel of ze met de dag groeien!




In het voorjaar kwam ineens de munt ook weer op. Ik had er niet meer aan gedacht en vroeg me af wat er nu toch in die pot groeide. Verrassing!




Ik zie nu dat ik helemaal geen foto's heb gemaakt van m'n kruidenbad. De bieslook heeft inmiddels allemaal bloemen gekregen. De bloemen zijn prachtig, maar zijn de stengels eetbaar? En kun je dit voorkomen?

Reacties

  1. Wat doen je plantjes en bloemetjes het goed, mooi! Mijn zonnebloemen zijn net uit gekomen, zo benieuwd of het me lukt goed genoeg voor ze te zorgen om ze groot te krijgen. ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je wel Willeke. Elke dag een beetje water wil wel helpen :-)

      Verwijderen
  2. Gezellig weer. De stengels van de bieslookbloemen gebruik ik niet, de bloemetjes wel, die pluk ik los en doe ze door de sla bijvoorbeeld. Ze smaken licht als ui.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Prachtige bloemetjes! Ik houd van zulke bonte pracht. Het staat mooi zo naast je voordeur!

    Huisvlijt

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Mooi die bloemetjes. Mijn bieslook bloeit ook volop, rondom zitten nog wel dunne stengeltjes voor in de soep of sla. Zelf gebruik ik de bloemen niet.

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Populaire posts van deze blog

Experiment, cake in de broodbakmachine.

Tip: broodbakmix!