Boodschappenbudget - evaluatie!

Vanaf 1 januari pluis ik de boodschappenbonnetjes uit en zet soort bij soort in een excel bestandje. Gewoon, omdat ik het leuk vind, maar ook om eens te kijken waar het huishoudgeld nu precies naar toe gaat.


Bij de volgende getallen ga ik uit van de eerste 8 weken van dit jaar. Het bedrag is dus een gemiddeld weekbedrag.

Groenten: 5,95 euro
Aardappelen: 1,75 euro
Vis: 0,79 euro
Vlees/kip: 9.07  (diepvries zit vol, net een voorraad binnen)
Toetjes: 3.74 euro ('s zondagse toetjes meegerekend)
Patat, snacks: 2.51 euro
Pasta/rijst: 0,60 euro
Appelmoes: 0,49 euro




Broodmix: 6.43 euro
Beleg: 5,14 euro
Melk: 4,25 euro




Drinken: 7.24 euro (incl. voor 2 jaar anijs :-))




Basis (bloem, suiker, cacao e.d.) 0.75 euro




Vers (eieren, mozzarella, kwark e.d.): 2,76 euro




Fruit: 6.27 euro




Koek/snoep/chips e.d 8.30 euro (schrik!)




Schoonmaakmiddelen (incl. wasmiddel) : 2.50 euro




Verzorging(billendoekjes, shampoo, tandpasta e.d.): 6.36 euro




Luiers, wc papier: 12.23 euro






Gemiddeld geven we 95 euro per week uit aan boodschappen. incl. luiers. Heel slecht vind ik het niet, al schrok ik wel van de post koek/snoep/chips... dat gaan we aanpakken!




Natuurlijk zijn er nog meer dingen die ik nodig heb en die niet op het lijstje staan, zoals afwasborstels, mayonaise, ananas in blik, bakpapier, enz., enz. Het is me wat teveel om alles hier op te noemen. M'n excel bestand bestaat uit 128 items...


De producten die ik hierboven genoemd heb zijn dingen die ik (bijna) elke week koop.






Weten jullie precies waar je je boodschappengeld aan uitgeeft?

Reacties

  1. Ik vind dat je het héél goed doet! Ik wil ook beginnen met alles wat meer bij te houden, ook kwestie van te weten waar mijn geld zoal naar toe gaat en wat beter kan.
    Succes ermee!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik ben er mee bezig ook met de vaste dingen wat we elke week hebben.
    Ik word steeds bewuster waar mijn geld naar toegaat.
    Ik ga nu mij afvragen met boodschappen wil ik dit wel of niet.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik ben er mee bezig, maar heb gewoon erg veel basisspullen. De post snoep/chips is bij mij wekelijks ongeveer gelijk.
    Koop de chips bij de Lidl, paprika ribbel, 63 cent, kauwgum ah 39 cent, dropjes 1,53, chocola voor manlief 1,89. En af en toe eens een andere zak chips. Dus gokje een euro of 5 per week. Dit is voor 4 personen waarvan zoon 14 en dochter 12 is.
    De koek voor school niet meegeteld, want dit is sultana of liga.
    Gemiddeld ben ik per maand 375 euro kwijt.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Slim, zo'n overzicht. Met de luiers gaat het ook hard. Daarom probeer ik Lev (bijna 3) zindelijk te maken, maar het wil niet echt... *zucht*. Ik ga ook eens zoiets bijhouden... goed idee!

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Populaire posts van deze blog

Experiment, cake in de broodbakmachine.

Tip: broodbakmix!