Terschelling

Beter laat dan nooit.. Ik had beloofd om nog een stukje te schrijven over ons uitje naar Terschelling.
Eerlijk gezegd heb ik op dit moment het gevoel dat ik nog wel een oppep-reisje kan gebruiken, maar misschien peppen de herinneringen ook op ;-).

Omdat we in Sneek logeerden, en we dus 'maar' een half uurtje hoefden te rijden naar de boot, bedacht manlief dat dit wel een leuk uitje moest zijn. Ik was het helemaal met 'm eens! We waren toch samen, met de kinderen erbij doe je het minder snel denk ik. Het kost allemaal extra geld, terwijl er voor hen weinig te doen is. Dus.. op naar Harlingen!

Het was grijs en guur die dag en er stond een stevige wind.

Bij aankomst pakten we de bus en reden eerst naar Midland. Eerlijk is eerlijk.. er liep geen kip.. We kochten nog wel een flesje biologische aanmaaklimonade, maar pakte een uurtje later de bus weer terug. Terruggekomen op West - Terschelling liepen we eerst maar naar de vuurtoren. Helaas konden we niet naar binnen, maar.. zoals jullie zien.. we zijn er echt geweest! ;-)

Bij een blogje over Terschelling mag de zee niet vergeten worden, toch?

Grappig, wat je al dwalend tegen kunt komen! Wel een  heel bijzonder 'kunstwerk' om in je tuin neer te zetten!

Op het strand was een fotograaf / kunstenaar bezig om een boom te harken. Ik weet nog dat hij Gert heet, maar de rest ben ik vergeten.. jammer! Ik wilde heel graag het eindresultaat zien! Dus.. als je Gert kent, of zijn website weet, laat even een berichtje achter!

Stukje eiland..

Terug bij de haven zagen we de snelle boot alweer liggen die ons terug zou brengen. Onze heenreis duurde 2 uur, terug maar drie kwartier!

Al met al was het een koude dag, maar hebben we wel genoten van het samenzijn! Ik zou met de kinderen niet snel naar Terschelling op vakantie gaan. Ik heb campings gezien waar de stacaravans zo dicht tegen elkaar aan stonden dat je je buurman 's nachts wel moet horen snurken ;-).
Toch vind ik Terschelling een mooi stukje Nederland, waar we trots op mogen zijn!

Ben jij ooit op Terschelling geweest?

1. Heerlijk zo'n dagje! Terschelling is een prachtig eiland, wij zijn er een paar jaar terug geweest in de zomervakantie. Wél heel druk op bepaalde plaatsen, heel toeristisch jammer genoeg!

2. Ooit ben ik er geweest met werkweek van school, dat is al weer zo'n 15 jaar geleden :-) 'k Herinner me met name nog de regen en de kou en de blubber bij het wadlopen... (het was ver in het najaar geloof ik...) Dus nee, ik zou er niet zo snel naar toe op vakantie gaan. De bootreis vond ik wel leuk, had je echt het idee dat je een verre reis maakte, haha!

3. Wat heerlijk dat je naar Terschelling bent geweest. Wij zijn best vaak geweest alleen toen het toerisme begon aan te trekken en het té druk werd gingen we niet meer. Ik vond het een pracht eiland al zal het niet meer zo zijn als vroeger.

Lekker dat je zo even met zijn tweeën geweest bent!