Paasweekend!

Na een dag lekker doorwerken toch nog even terug denken aan het paasweekend. Pasen.. wat een prachtig feest! Als de Heere Jezus toch niet was opgestaan, dan was er voor ons geen toekomst. En daarom dit lied:


Christus, onze Heer, verrees,
halleluja!
Heil'ge dag na angst en vrees,
halleluja!
Die verhoogd werd aan het kruis,
halleluja,
bracht ons in Gods vrijheid thuis,
halleluja!

Vandaag, onder het werken door, moest ik er steeds aan denken. Ik ken het niet helemaal uit m'n hoofd (er zijn nog meer verzen), maar het kan geen kwaad om ze eens uit m'n hoofd te leren.

Zondag gingen we zoals gewoonlijk naar de kerk. We hielden het verder ook 'gewoon' zondag. Een zondagse maaltijd, een bakje chips tussen de middag, spelen met lego.. gezinstijd dus..

Maandagmorgen ging manlief met B. en E. naar de kerk. Zelf bleef ik thuis met A. Ik luisterde mee vanaf de bank. Zitten in de kerk is niet zo fijn met bekkeninstabiliteit, en om niet met pijn te blijven zitten aankomende dagen besloot ik de preek mee te luisteren terwijl ik lag. Zo bouwde ik gelijk wat reserves op voor de rest van de dag. A. speelde ondertussen met playmobil in de kamer, maar ving echt wel het één en ander op. Soms zong hij luidkeels mee.. Heerlijk!

Na de kerkdienst kwam schoonzusje koffie drinken en aten we zelfgemaakte pizza. Ik denk dat het een jaar geleden was dat we pizza gegeten hadden. De jongens hadden er al een aantal keer om gevraagd, dus besloten we 2e paasdag 'pizzafeest' te houden. We nodigde tante G. ook uit, voor nóg meer gezelligheid. De pizza's waren lekker, alleen hadden we veel te veel gemaakt, een leer voor de volgende keer!

Tussen 2 en 4 uur konden we gaan kijken bij een boerderij. Ik had ons opgegeven via AH en het was erg leuk om er een keer heen te gaan. De boerderij is vlakbij huis, er is een melktap en een klein winkeltje. Gisteren mochten we ook in de stallen kijken:


Ook de melkrobot konden we in werking zien, heel interessant, ook voor de jongens! Koe na koe werd gemolken en bij elke koe konden we zien hoeveel liter melk ze gaf. Ook de kalfjes werden bekeken:


Lief hoor! Al vraag ik me af of zo'n kalfje het wel fijn vind om door zoveel kinderen geaaid te worden..

Buiten stonden wat kraampjes waar oa. kaas verkocht werd. Ook de melktap was open. Heeft er iemand ervaring met rauwe melk? Hoe lang moet je rauwe melk koken bijvoorbeeld? Normaal drinken we halfvolle melk uit de winkel.. niet te vergelijken met deze melk denk ik?
Voor de kinderen stond er een springkussen, een grote berg met zand, skelters en traptractors en een appeltje toe. Kortom, een geslaagd uitje!

Thuisgekomen bleken we allemaal nog zo vol te zitten van de pizza dat we niets meer gegeten hebben tot half 7. De jongens waren inmiddels gedoucht en speelden heerlijk in hun pyjama op de zolder met lego. Ook manlief schoof aan, en zo genoten ze van elkaar. En ik? Ik deed een tukkie op de bank ;-).

Om half 7 dekte ik toch maar de tafel voor een broodmaaltijd. Veel werd er niet gegeten, wat crackers, beschuit en druiven, maar genoeg om de nacht door te komen. De jongens waren al snel in dromeland, en wij volgden niet veel later.

Hoe was jouw paasweekend?

Reacties

  1. Reacties
    1. In de smakelijck groep gaat het er ook regelmatg over. Je zou evt je vraag ook daar kunnen stellen :-) Volgens mij moet je het bepaalde tijd boven 70(?) graden verhitten om het te pasteuriseren. Je kan prima rauwe melk drinken, alleen zou ik het wel pasteuriseren nu je zwanger bent. Ze raden ook rauwmelkse kazen af.

      Verwijderen
  2. Hoi! Ik ben degene van de melktap, dus ik dacht: ik reageer even. Het officiële advies is inderdaad verwarmen tot 72 graden en dan laten terugkoelen. Het jammere is dat je dan veel eiwitten en enzymen kapot maakt (vandaar Willemiens reactie), maar tijdens een zwangerschap wordt verwarmen inderdaad aangeraden. Het is ook maar net waar je jezelf goed bij voelt. In elk geval erg leuk dat jullie er waren! En leuk om te lezen hoe je beschrijft wat jullie indrukken waren. De kalfjes vonden het oké hoor, om geaaid te worden. Je vraag is volkomen terecht, maar wij hebben zelf vijf jonge kinderen die om de haverklap naast ze zitten. Dus ze zijn wel wat gewend... Wie weet tot ziens en succes met je blog! Leuk!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. He! Wat leuk! Misschien zou ik gewoon eens een litertje moeten proberen. Ik zag dat je ook broodmeel had, alleen niet e-vrij. We kochten dit altijd bij landlust, maar die bestaat helaas niet meer. Zouden jullie daar aan kunnen komen? Ik zoek met name grote zakken (5 kg.) Kant en klare tarwemix. Evt gist toevoegen is geen probleem.

      Verwijderen

Een reactie posten

Populaire posts van deze blog

Experiment, cake in de broodbakmachine.

Tip: broodbakmix!