De geëmancipeerde huisvrouw ;-)

Terwijl manlief in ons nieuwe huis de scepter zwaait, doe ik mijn best om hier een beetje orde te houden. De kinderen zijn tenslotte ook nog thuis! Terwijl ze lekker buiten spelen probeer ik wat klusjes te doen. Ik pak bananendozen in, sop de kasten uit en doe ook alvast wat klusjes die ik nog wilde doen voor de verhuizing.


Eergisteren deed ik zo'n klus. De wastafel in de badkamer liep niet zo goed door. Een klusje voor manlief! Maar manlief is bijna niet thuis, en heeft het zo druk! Dus pakte ik zelf een schroevendraaier en draaide het putje open. Ik haalde de kast aan de kant en draaide het sifon los. Oef... Geen wonder dat het water niet weg liep! Ik maakte alles schoon en draaide de boel weer in elkaar. Klaar!


Vanmorgen nog zo'n klusje: de frituurpan. Het vet was echt vies en de pan moest nodig schoongemaakt worden. Ook een klusje dat manlief meestal aanpakt. Het was even werk maar ook de pan is weer schoon!


Maandagavond pasten mijn schoonouders op zodat ik ook kon gaan klussen. Ik pakte mijn fiets uit de schuur en zag dat m'n band alweer leeg was gelopen. Hup, fietspomp erbij en pompen maar! Gelijk ging de deur open, 'moet ik je helpen' riep schoonpapa. 'Nee hoor, zei ik, ik ben een hele geëmancipeerde huisvrouw!' ;-)

Reacties

  1. Ja hoor! Wat een heerlijke instelling! Hier ook hoor ;o)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. O, ja je moet je kunnen redden ook zonder man. Hier schrik daar niet van dergelijke karweitjes. Fietsband plakken heb ik al jong geleerd, mijn vader had geen tijd en mijn moeder zei ik kan het niet ga maar lopen. Dus ja dan probeer je wat. Succes met klussen.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Haha, ik wordt helemaal blij van dit blogje. Zonder het te weten ben ik dus een heel geemancipeerde huisvrouw. Ik doe zulk soort klusjes altijd zelf (hoewel ik best graag zou willen dat man lief dat eens deed). Ik ga hem dit maar eens laten lezen-:) Succes ermee, zo zie je maar dat je veel meer "mans" bent dan je zelf weet. Groetjes Eveliene.

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Populaire posts van deze blog

Experiment, cake in de broodbakmachine.

Tip: broodbakmix!