Bijpraten..

De jongens hebben vakantie, dus neem ik het er ook maar even van. Nou ja.. nu nog niet hoor, voordat de kerstdagen kunnen beginnen wil ik eerst alles gestoft en gezogen hebben, de was moet weg zijn, de boodschappen in huis, en nog meer van dat soort dingen.

Vanmorgen stond ik op tijd op. Ik wilde vroeg in de winkel zijn. Niet dat ik nou extreem veel nodig had ofzo, maar met drie kinderen naar de winkel terwijl heeeel veel mensen hun kerstinkopen willen doen is niet zo'n goed idee. Daarom was ik om negen uur in de winkel en om tien uur weer thuis, heerlijk, dat hebben we weer in huis!


Na het scannen (o ja! daar moet ik ook nog over bloggen!) en het opruimen, dronken we wat. Daarna ging ik naar boven om de bedden van de jongens te verschonen, te stoffen, de douche schoon te maken en alvast wat te wasjes draaien. Na het eten streek ik de was die er nog hing even weg. Nu moet alleen de stofzuiger nog door de tent, maar dat is nogal een heisa met A, dus wacht ik er even mee tot hij weer uit bed is.

Zoals elke maandagmorgen schreef ik ook nu weer de meterstanden op. Het viel me op dat we relatief weinig gas hebben gebruikt. Dat komt natuurlijk door het zachte weer. Ook elektra en water waren laag.

Wat eten jullie trouwens met kerst? Wij houden hier niet van overdadig eten, dus eten we 'gewoon' 's zondags maar dan met een voorafje. Eerste kerstdag eten we vooraf een heldere groentesoep, gevolgd door doperwtjes, aardappeltjes uit de oven en ja echt! gehaktballetjes in champignonsaus (uit het boek van smakelijck. We hebben ze pas een keer 's zondags op en ze waren zó lekker! Ons nagerecht bestaat uit een ijstaart.

Tweede kerstdagen eten we gewoon, worteltjes, gekookte aardappels en een lekkerbekje. Aan het einde van de middag komen m'n schoonouders en eten we 's avonds allerlei soorten brood en een pasteitje.

Vrijdag na de kerst is manlief ook thuis. Dan wil ik nog wat nodige dingen doen en de rest van de dag vrij houden voor leuke dingen. Misschien een wandeling maken ofzo, we zien wel!

Zo, dit is misschien wel een hakketak verhaal, maar jullie zijn weer helemaal bij ;-). Ik denk dat er voor het nieuwe jaar weinig tijd is om te bloggen, dus wens ik jullie nogmaals:

Een gezond en gelukkig 2014!

Reacties

  1. Een leuke hakketak verhaal hoor :-) Tweede kerstdag eten wij patat met snacks en een ijsje toe ofzo. Eerst kerstdag eten wij ook iets dat de kinderen graag lusten: Kipfilet gebakken door papa, wraps, sla enzo. En een ijs-stammetje ofzo. Dat is voor hen al heel bijzonder. 's-Middags chocofondue :-) Ik wens jou met je gezin ook een heel gezegend Kerstfeest.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Heerlijk juist zo'n hakketak-verhaal :-)

    Hier ook een gewoon simpel kerstmenu, wel lekker, maar geen uren in de keuken. Hoewel... morgen wel diverse soorten brood bakken :-)

    Goede kerstdagen en geniet van de vakantie!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wij hebben de boodschappen ook meteen om 9 uur gedaan om de drukte te mijden! Lukte vrij aardig.

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Populaire posts van deze blog

Experiment, cake in de broodbakmachine.

Tip: broodbakmix!