Wat nu weer!?

Dinsdagavond werd via telefoon besloten dat we woensdag een familie-uitje zouden hebben. Vraag me niet hoe, maar dat kan blijkbaar gewoon zo in onze familie ;-). Niks geen gezeur over data's, reistijd e.d. Gewoon een telefoontje: kunnen jullie morgen? Oké, om 10 uur daar en daar en na die tijd patat eten bij pa en ma.

Meestal houd ik niet van dat 'kort-dag-gebeuren', maar op de één of andere manier vond ik het wel best zo. Ik ging 'smorgens nog snel even naar AH om wat boodschappen te doen. Bolletjes, pakjes drinken, een zakje AH Twix.. en daar ging het mis...

Terwijl wij ons prima vermaakte in pretpark Drievliet (heel leuk overigens!), besloot ik die bewuste reepjes uit te delen. Manlief eerst, daarna een paar kinderen. Manlief neemt een hap en ík zie aan z'n gezicht dat hij 'm niet lekker vind. Anderen hoorde ik er niet over en ikzelf vond ze maar matig, maar ja, AH 'twix' kun je nu eenmaal niet vergelijken met de 'echte' variant.

Later pak ik nog een keer de zak en dan valt me ineens de houdbaarheidsdatum op: 15 - 02 - 2012
WAT?!

ja, echt, 15 - 02 - 2012...

Kijk, als het nu nog 2013 was geweest, dan had ik nog gedacht: 'kan gebeuren'. Maar dit? De zak is anderhalf jaar over datum! Ik ben niet heel kieskeurig, maar de reepjes waren ook echt niet lekker meer..

Dus zocht ik de bon op, bewaarde de zak en nu moet ik nog vandaag of morgen even naar AH. Of moet ik een klacht indienen?

Wat zou jij doen?

Reacties

  1. Oei, dat is wel heel slordig! Eerst even terug langs de winkel waar je ze kocht. Doen ze daar moeilijk kan je altijd nog een klacht indienen...
    Wel leuk zo'n onverwacht familie uitje!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Gewoon terug gaan, misschien liggen er daar nog wel meer in het schap...

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Oei, dat heb ik een keer gehad met babyvoeding... Het blik was afgeprijsd omdat het bijna tegen de houdbaarheidsdatum aanliep. Mijn schoonzus bekeek het blik eens goed, wat was al bijna een jaar óver datum... Ik heb mijn geld terug gekregen. Achteraf had ik misschien wel een klacht in moeten dienen. Ik kreeg nog commentaar ook van de bedrijfsleider, waarom ik de bon niet meer had... (ik kwam er na een week ofzo achter). Hij dacht zeker dat ik het blik al een jaar in de kast had staan.
    Het is misschien wel goed om een klacht in te dienen. Je loopt toch een risico met iets dat al zo lang over tijd is. Ze gaan tegenwoordig met steeds jonger personeel werken, die weinig verantwoordelijkheidsgevoel hebben (ik hoor mijn zoon steeds vaker klagen over de kwaliteit van de vakkenvullers).

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik zou klacht indienen denk ik.. Dit gaat wel heel ver.. Als het nu een beetje over datum was zou ik langs de winkel gaan, maar dit is wel heel erg..

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ook ik zou hiermee verder gaan,dit kan echt niet meer! Erg...

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Leuk zo'n uitje!
    Ik zou terug gaan naar de winkel. De AH is altijd heel attent met dit soort gevallen. Doen nooit moeilijk over geld terug krijgen.
    Je zou er inderdaad bij kunnen zeggen dat het verstandig is dat ze de rest van het schap ook even controleren.
    Ik zou geen klacht indienen. Tenzij je man vanavond helemaal paars gaat kleuren ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ik zou een klacht in dienen, dit is al te gek.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Altijd een mailtje sturen naar ah. Dan wordt het geregistreerd. Ik heb dat ook al eens gedaan. Je moet dan nog de codes op de verpakking doorgeven en dan kun je in de winkel gratis nieuwe halen.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Terug gaan naar het filiaal en ook een klacht indienen bij het hoofdkantoor.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Tsjonge dat is wel heel erg oud! Ik zou er zeker mee terug gaan! Ik ben benieuwd wat ze zeggen.

      Verwijderen
  10. Dat is schrikken!
    Het is wel heel oud. Zelf zou ik geen klacht indienen, tenslotte ga ik er altijd vanuit dat het voor hen ook niet de bedoeling is dat dit in het schap komt. Ik zou er in ieder geval mee terug gaan naar de winkel, ze doen er nooit moeilijk over bij de AH, bovendien is het voor hen ook belangrijk om te weten dat het is gebeurd.

    Leuke plek heb je hier, ik ga je volgen!

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Populaire posts van deze blog

Experiment, cake in de broodbakmachine.

Tip: broodbakmix!