Moespotperikelen

Het gaat goed met m'n moespotten! In sommige potten komen kleine plantjes, in andere zit nog helemaal niets.

 
 Deze zonnebloemen en tomatenplantjes heb ik van binnen naar buiten gebracht en even overgepoot. Afwachten wat ervan terecht komt!

 
 Dit is broccoli! In m'n enthousiasme heb ik van alle zakjes al het zaad in de bakken/manden gedaan.. En nu? dacht ik.. dit kan zo niet blijven staan, toch? Weet iemand of je al deze plantjes weer apart moet poten? En hoe groot wordt zoiets?

 
 Dit is de spinazie. Terwijl ik onze kinderen én de buurkinderen liet zien wat er allemaal op kwam, zei een buurmeisje: 'ha, blaadjes kun je toch niet eten?'. Oké.. ik geloof dat een beetje 'groene - opvoeding' niet verkeerd is..

 
 En dit zijn wortels. Maar ook hier.. wat een overbevolking! Ik denk dat ik deze hele pot maar overpoot in een grotere.. Anders krijgen we wel erg korte wortels denk ik :-)

 
 En dit zijn ijsbloemen. Het zakje met zaad lag al jaren in de schuur. Toch wel leuk dat ik ze nu eindelijk gebruikt heb!

 
 En als je goed kijk.. zie je bloemen in de aardbeien! Yes!

 
 Nog een 'goed - kijk - plaatje'. Er zit een vlieg bovenop m'n bessenstruik en het was net alsof hij er aan vast geplakt zat. Steeds kroop 't ie onder de nieuwe blaadjes. Kan dat kwaad?

 
 En ja hoor, daar komt m'n bramenstruik!

 
 Een rode bessenstruik, witte kruisbes en m'n opkomende braam.

 
 En dacht ik een poosje terug nog dat de druivenplant dood was, nu ben ik blij dat ik 'm liet staan!

 
 En terwijl ik bezig was met m'n moespotten, trakteerde de jongens me op 'mooie bloemen'. Dank je wel! :-)


Zoals je hebt gemerkt, ik sta echt nog helemaal aan het begin van het moestuinavontuur! Alle tips zijn welkom!

Reacties

  1. als je zeker weet dat de paardenbloemen niet vlak naast een weg hebben gestaan of ergens waar veel honden lopen kun je er een een heerlijke siroop of sap van maken . wel opletten dat je alleen de bloemen gebruikt en niet de stelen.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. je moet idd je wortels en broccoli uitdunnen...anders kunne ze niet groeien.....normaal zaai je wortels in rijen :) maar ook ik ben "eigenwijs" en heb van alles in potten.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Leuk die ijsbloempjes! wel op een zonnig plekje zetten ;)
    groet

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Je bent goed bezig! Hier gisteren ook een dochter die paardenbloemen aan het plukken was. Haar gezicht, handen en jurk zagen helemaal geel van het stuifmeel. Wel prachtige foto´s gemaakt van dochters tussen de paardenbloemen, maar die laat ik nog even niet zien op m´n blog omdat we die voor de oma´s willen doen met moederdag en ze lezen mee op m´n blog...

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Populaire posts van deze blog

Experiment, cake in de broodbakmachine.

Tip: broodbakmix!