Aan het werk!

De eerste werkweek van januari probeer ik zoveel mogelijk werk in huis te doen. Het voelt fijn om het huishoudelijk jaar goed te starten, zeg maar. Geen gezellige afspraakjes en zo min mogelijk verplichtingen buiten de deur. En ik moet zeggen: het is heerlijk!


Vandaag had ik zowaar eens tijd om kruidkoekmuffins te bakken. Vaak schiet het bakken er bij-in, en dat vind ik jammer. Maar vanavond moest de oven aan voor het avondeten en ik besloot daarvoor snel wat te bakken. De oven moest toch aan, J. lag op bed, de andere kinderen speelden heerlijk, dus nam ik m'n kans waar.




Vanmiddag had ik tijd om de koelkast schoon te maken. Het was al even geleden en het zou me niet verbaasd hebben als er iets tevoorschijn kwam wat ik was vergeten. En ja, dat klopte, een bakje roomkaas, bedorven, jammer! Nu is de koelkast weer fijn op orde.




Gisteren maakte ik de besteklade al schoon. Vandaag de lade eronder, met potjes kruiden, bakpapier, boterhamzakjes, enz. enz. Het was even een werkje, de lade is nl. 120 cm. breed, maar nu ziet het er weer heerlijk fris uit.






Om nog even terug te komen op dat avondeten. Eetplannen vind je tegenwoordig hier (klik)! Ik schrijf ze achteraf op zodat ik niet steeds hoeft te wijzigen.


De eerste - hard - werk - week zit er nog niet helemaal op, ik heb morgen nog. Eens kijken of ik nog wat extra's mee kan pakken. Al heb ik morgen wel een 'afspraak' buiten de deur. In de klas van B. zochten ze moeders die een groepje kinderen wilde begeleiden met het opruimen van de wijk. Dus als je morgen iemand ziet met een groep kinderen, een vuilniszak en een heleboel knijpers: dan ben ik het! Oeps.. toch een afspraak buiten de deur..

Reacties

  1. Wat leuk dat ze met de klas op gaan ruimen! Succes :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wel erg dat kinderen de rommel van anderen op moeten ruimen! lekker dat rommelen in huis in alle "rust".

    BeantwoordenVerwijderen
  3. heerlijk he als je koelkast en kastjes weer schoon zijn.

    succes nog verder

    liefs yvonne

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik doe ook iedere maand iets extra mee pakken. Laatste keer ook de keukenla uitgedaan. Alles eruit gehaald en dan met de stofzuiger er doorheen, zodat het poestdoekje niet zo vol hangt gelijk. ik heb een super lichte en fijne stofzuiger van www.astovac.nl echt een aanrader!

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Populaire posts van deze blog

Experiment, cake in de broodbakmachine.

Tip: broodbakmix!