Zomaar een maandag..

Ik ben er nog hoor! Hoewel ik genoeg 'blogvoer' heb, ontbreekt de tijd me gewoon. Ik bedacht vanmorgen dat ik er maar extra van moet genieten als ik eens een dag helemaal thuis bent, zonder afspraken buitenshuis of oppaskinderen. Deze week zit dat er sowieso niet in. Maandag paste ik een poosje op een klein vriendinnetje, vanmiddag moet ik met J. naar therapie, woensdag komt oppasvriendinnetje én 's middags een vriendje spelen, donderdag een condoleance en vrijdag is A. vrij van school, E. een halve dag en B. een hele dag school. Het geeft niet, we nemen het maar zoals het komt en proberen  het huishouden er omheen te plannen.


Maandag werkte ik eerst maar beneden. Het aanrecht leeg maken en alvast de courgettes die ik bij AH kocht (3 voor 1 euro!) in blokjes gesneden. Ik wilde een grote pan soep maken zodat manlief en ik tussen de middag soep kunnen eten. Ik wil graag wat meer groente eten, en een soepje is alvast een goed begin. Ik kreeg een doosje aardbeien van een vriendin, maar had er ook net één gekocht die ook snel op moest, dus pureerde ik een heel bakje. Ik vulde één ijsblokjesvorm met aardbeienpuree. Tegen de tijd dat J. fruit mag eten zijn er geen Hollandse aardbeien meer te vinden, en zo kan hij er toch van genieten (hoop ik dan).




Vriendinnetje werd weer opgehaald. Tot haar teleurstelling sliep J. nog steeds, dus gingen we maar even boven kijken.
Vriendin nam ook het pakje mee dat ik via haar bestelde bij de Lidl. Het zag er leuk uit en het is gemaakt van bio-katoen. Fijn! J. past het nog niet, maar iets op voorraad is nooit weg, dus hangt het nog even in de kast.


Baby jongens pakje


Ik sopte de douche en waste de was. De luiers waren ook weer aan de beurt, dus sjouwde ik de emmers de trap op. Gelijk m'n fitness ook weer gehad. Ondertussen stond m'n soepje te pruttelen.


Een simpel soepje: uitje fruiten, courgette erbij, even meebakken, bouillon erbij, even laten pruttelen, staafmixer erdoor en klaar is Helma!

Nadat ik de jongens van school had gehaald maakte ik nog een toetje met A. van de resterende aarbeienpuree. A. vind het zo leuk om te helpen en dit was nu precies een klusje waar hij mee kon helpen. Gezellig! Ik gebruikte hetzelfde recept als in m'n vorige blog. (Je kunt het eigenlijk bijna geen recept noemen, zo simpel als het is.) In plaats van ananas gebruikte ik dus aardbeienpuree en plakjes banaan. Mjam!


Zo simpel kan het zijn! Om lekker en gezond te kunnen eten hoef je heus geen uren in de keuken te staan. B. die geen banaan eet kreeg een extra laagje aardbeienpuree.

Na het eten voelde ik me niet lekker. Zondag kwam ik ook al ziek uit de kerk en ben toen vroeg naar bed gegaan. Om 20:15 uur lag ik erin, sliep snel in maar was elke keer even wakker. J. werd ontvoerd en meer van dat soort nare dingen gebeurden er, gelukkig waren het maar dromen. Gistermorgen ging het een stuk beter maar gisteravond kwam het weer terug. inclusief een ontstoken oog.

Vanavond is er inloopavond op school. We mogen dat met de kinderen in hun eigen klas kijken. Daarna maar weer vroeg naar bed!


Reacties

  1. Succes met alles op je programma!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ziet er lekkker uit. Vervelend zo'n kwaal waarvan je niet weet waar het vandaan komt. Sterkte!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een drukte dan zo hè ;)... Hier probeer ik ook meestal op de maandag zoveel mogelijk te doen, rest van de week is er vaak van alles en nog wat. Hoe gaat het nu met je? Weer beter?

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Beterschap! Hopelijk ben je snel weer fit! Ziek zijn met drie jonge kids is echt een ramp...

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Populaire posts van deze blog

Experiment, cake in de broodbakmachine.

Tip: broodbakmix!