Aan de bak!

Woensdag hoopt B. jarig te zijn. 6 jaar wordt hij, wat gaat de tijd snel!

B. is onze oudste en werd geboren na een bevalling van 4,5 uur. Ons mannetje woog 9 pond al zie je daar niet zoveel meer van terug. Met z'n lengte van 1,20 cm. weegt hij nog geen 20 kilo..

Met een verjaardag in het vooruitzicht is er werk aan de winkel. B. is gek op appels en wil mini-appelflappen trakteren. Natuurlijk maak ik ze zelf. De appels kocht ik afgelopen week alvast op de markt. Mijn idee om voor de jufs grote appelflappen te bakken werd afgekeurd. Nee, juf houd van chocola, dus moest het chocola worden :-).

Maandag maakte ik alvast stevige chocobrokken die ik vandaag nog even mooi moet inpakken. De juf kan tevreden zijn. ;-)

Woensdagmiddag en avond vieren we z'n verjaardag voor de familie. Vandaag maak ik dus ook nog 'even' een kwarktaart en een MonChoutaart. Daar komen de ca. 40 mini-appelflappen en 10 grote appelflappen nog bij. Aan de slag dus!

Zaterdag vieren we z'n feestje. Er komen 4 vriendjes die we hopen te vermaken. Maar goed.. daar later meer over, eerst aan de slag!

Reacties

  1. Leuk dat je het zelf maakt! Dat kan ik als moeder altijd enorm waarderen.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Misschien is het een beetje een uit de hand gelopen hobby geworden.. :-)

      Verwijderen
  2. Ziet er lekker uit! En ik ga zeker die choc brokken proberen!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Die brokken zien er lekker uit.
    Zou het ook lekker zijn met melkchocolade? Dat heb ik zat in huis.
    Donderdag wordt onze jongste 2 jaar. Dan is dat ook wel lekker voor bij de koffie.
    Ik maak voor donderdag een slagroomtaart en een stroopwafeltaart. Ik heb dus woensdag en donderdag het een en ander te maken.
    Fijne verjaardag woensdag.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Gewoon proberen, Grietje! Laat je me het even weten?

      Verwijderen
    2. Gefeliciteerd!
      Ik heb ze gemaakt. Maar wel iets anders. Ik heb dus melkchocolade gebruikt. Ik heb wel kokosmakronen en gedroogde abrikozen gebruikt. Maar verder heb ik er hazelnoten en walnoten ingedaan.
      Ik vind ze erg lekker. Hopelijk de visite morgen ook.

      Verwijderen
    3. Dank je wel! Ik gebruikte deze keer ook geen amandelen maar zoutloze pinda's.

      Verwijderen
  4. Succes!! Gelukkig is het met dit weer niet erg om lekker met bakken e.d. bezig te zijn!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Alvast gefeliciteerd, en succes met alle dingen die je nog moet doen.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. aan B. een dikke proficiat met zn verjaardag vanuit belgie!!

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Populaire posts van deze blog

Experiment, cake in de broodbakmachine.

Tip: broodbakmix!