Thuis! klussers en Minimalism Game

Onze B. is weer thuis! Gisteren haalden we hem op uit het ziekenhuis. De training is goed geslaagd, en hij is van de medicijnen af. Wow! Daar zijn we echt heel blij mee! Verder vertel ik er (i.v.m. z'n privacy) niet over.
B. leek ziek te worden, de laatste dagen. Misselijk, niet eten.. Het grote probleem was, dat hij overdag niet naar buiten kon, en dat is nu precies wat hij zo graag doet: buiten spelen!
Daarom nam ik het 's avonds, tijdens bezoektijd, zelf mee naar buiten en klaarde hij helemaal op. Fijn! Het was pittig, ook voor thuis. Op tijd eten, zorgen dat de andere kinderen zoveel mogelijk klaar zijn en weer naar het ziekenhuis. En dan die bouwvakkers.. o, o.. wat een troep kunnen die maken zeg! Het 'hoogtepunt' was toen de stukadoors kwamen. De spetters zaten op de douchedeur! Maar goed, ook dat is weer schoon.


We hebben B. beloofd met hem uit eten te gaan, en hij mag kiezen waarheen. Cadeautjes kreeg hij al, net als snoep, dus geven we hem een moment 'papa en mama'. Hij vind het helemaal te gek, dus gaan we een etentje ABC - restaurant plannen. Gisteren lunchten we nog even in het ziekenhuis (ook al zo leuk ;-)) en hing er natuurlijk een 'welkom thuis'. Ook zelfgemaakt, van de restjes van de slinger. De letters tekende ik er zelf op.







Gisteren is de vloer gelegd op zolder. Vandaag komt de elektricien nog een keer en komt de timmerman het bed en de kast van A. maken. Vrijdag en zaterdag komt de timmerman ook. We zijn nog niet klaar, maar als we zover zijn laat ik het resultaat zien.


Omdat het nogal rommelig is hier en er overal spullen staan bedacht ik dat ik een soort 'stok achter de deur' wilde hebben om alles eens goed uit te zoeken. Een soort Minimalism Game zeg maar, maar dan op mijn eigen manier. Ik heb niet elke dag de tijd om het te doen, dus soms werk ik vooruit en misschien moet ik straks wel wat inhalen. Het uiteindelijke doel is om 465 spullen weg te hebben gedaan. Dit mag van alles zijn: spullen die naar de kringloop kunnen, terug naar de eigenaar of misschien zelfs weg. Het gewone huisafval telt natuurlijk niet mee.
Wil je meekijken? Ik heb er een apart blad voor gemaakt.

De eerste spullen zijn al fijn weg en in de keuken staat een krat waar de kringloopspullen in gaan, die hoop ik vandaag of morgen even weg te brengen.

Reacties

  1. Fijn dat jullie zoon er baat bij heeft gehad wat het dan ook mag zijn maakt niet uit. Bouwvakkers ja die kunnen lekker rommelen en het stuift ook altijd zo. Sterkte met de verbouwing en het wordt vast mooi en dan ben je het snel weer vergeten en kun je er van genieten.

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Populaire posts van deze blog

Experiment, cake in de broodbakmachine.

Tip: broodbakmix!