Sneeuw en babyvoeding

Het sneeuwt.. en sneeuwt.. en sneeuwt.. Nu nog steeds! En er ligt inmiddels al zo'n centimeter of 15. Gisteren (zondag) dacht ik wel met m'n bakfiets naar de kerk te kunnen. In plaats van de gebruikelijke 10 á 15 minuten deed ik er een half uur over. Sommige stukken moest er gelopen worden en B. hielp me de bruggetjes over. Ik kneep 'm wel een beetje voor vanmorgen. Ik moest op de één of andere manier toch de jongens naar school zien te krijgen. Uiteindelijk viel het mee, de fietspaden waren redelijk goed schoon.


Aan het einde van de ochtend werd gemaild dat de school vandaag om 2 uur uit zou zijn i.p.v. half 4. Gelukkig kreeg ik van een heleboel andere moeders een appje of ik het had gelezen, anders hadden mijn kinderen er tot half 4 gezeten. Ik gun me eigenlijk geen tijd om overdag de mail te lezen.
Het sneeuwde toen al en ik had juist J. uit bed gehaald voor z'n broodje. En eigenlijk had ik bedacht dat ik de tijd wilde rekken zodat J. niet door de kou mee naar school hoefde. Maar nee, deze planning liep in de soep. Gelukkig mochten de jongens met iemand meerijden en hoefde ik de kou niet meer in. De jongens natuurlijk wel, die zijn niet binnen te houden! Heerlijk! Skipakken, snowboots en handschoenen aan, muts op en gaan! Mama kijkt wel van achter het glas.


Afbeeldingsresultaat voor sneeuw vanuit het raam
plaatje van internet


Via de NOS-app op m'n telefoon zag ik de melding van Kruidvat, over de mogelijke salmonella bacterie in de babyvoeding. Nee! Maar 't was toch JA.. Precies degene die we gebruiken voor J. Gelukkig drinkt hij nog maar 2 of 3 flessen per dag, en heeft hij geen diarree, toch schrok ik ervan! Hij was namelijk wel een beetje huilerig vandaag. En na zo'n melding ga je van alles denken! Ik twijfelde of ik gewoon helemaal moet stoppen met flesvoeding of een ander soort moest kopen. Ik belde zelfs Kruidvat en ze adviseerde me om babyvoedingchecker te raadplegen. Er waren er twee die qua samenstelling lijken op de kruidvatvoeding. Manlief haalde een bus (nutrilon) omdat ik ineens stoppen wel heel radicaal vond. J. krijgt een fles als ontbijt, dat zou ik kunnen vervangen door brood en een flesje melk, en een laatste fles om een uur of 7. Het was vooral voor de laatste fles dat ik koos voor een nieuw pak, ik weet zo snel niet waardoor ik dat kan vervangen. En nu maar langzaam afbouwen. Ik hoop in de kerstvakantie de ochtendfles te kunnen gaan vervangen. Eerlijk gezegd is het vooral een kwestie van tijd. Een fles geven is sneller gedaan dan stukjes brood geven en tijd hebben we 's ochtends nooit teveel.


Inmiddels is het half 10 en sneeuwt het nog.. Afwachten maar weer wat het morgen wordt! Persoonlijk vind ik sneeuw het mooist vanachter het glas en zal je mij niet onnodig buiten vinden. Wat vind jij van sneeuw?

Reacties

  1. het is voor mij al lang geleden dus heel goed weet ik het niet meer. Maar volgens mij vervingen wij de laatste fles voor het slapen gaan door pap. Daar kun je zelf je keuze in maken welke pap je wil geven en waar je het mee aanmaakt. Maar het is natuurlijk wel belangrijk dat hij voldoende vocht binnenkrijgt dus misschien over de dag heen verspreidt een bekertje water, diksap of wat je maar wilt proberen te geven. Groetjes, Ellen

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dag Ellen, Bedankt voor uw reactie! We hebben pap geprobeerd maar dat was geen succes. Geen van onze kinderen lust pap. Vandaar dat hij nog een fles krijgt. Overdag gaat het drinken (water en laxo) aardig goed dus de laatste fles is niet per se meer nodig.

      Verwijderen
  2. Kunstvoeding geef je ook tot minimaal een jaar toch? Of hoeft dat niet?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Misschien wordt dat geadviseerd ja, maar bij onze hoeven ze na een aantal maanden de flesvoeding echt niet meer. Ook Juda begint er een soort van afkeer van te krijgen. Volgens mij drinkt hij alleen nog omdat hij dan lekker een poosje alleen met mama is ;-). Bij ons gaan ze het liefst zsm over op 'grote mensen eten'.

      Verwijderen
    2. Begrijp het ja :-) lastig lijkt mij!

      Verwijderen
    3. Of nouja lastig.. maar een fles is gdwoon wat makkelijker soms (denk ik)

      Verwijderen
  3. Had oudere zuster en die zei dat ik gewoon melk eventueel verdund met water en dan gewoon pap kon maken voor laatste fles. Vroeger werden wij er ook groot van.
    Groet, Wilma

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dag Wilma, Daar heb ik ook aan gedacht, alleen wil Juda geen pap!

      Verwijderen
  4. Dat lijkt me inderdaad best een schrik zeg. Dat is dan weer het voordeel van borstvoeding. Dan heb je die zorg niet.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. O je ik las het ook van die baby voeding. Er is steeds wat, wel een beetje balen.

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Populaire posts van deze blog

Experiment, cake in de broodbakmachine.

Tip: broodbakmix!