Tweedehands kleding en een telefoontje van de meester..

Ik schreef vorige week al dat ik via marktplaats wat tweedehands kleding had gekocht voor J. Zomerkleding zelfs. En steeds weer kwam er een pakketje binnen. Ik verwacht nog een broekje én een pakketje kleding die hij bijna gelijk aankan. Best leuk, die pakketjes die op je mat vallen of aangegeven worden door de pakketbezorger. Zelfs als je het zelf betaald hebt!


Ik kocht onder andere een pakketje shirtjes. De verkoopster had er zelfs nog twee extra shirtjes bijgedaan!


 


Alle kleding die binnen komt wordt eerst gewassen en gestreken. Daarna pas in de kast gelegd. Ik heb een hekel aan allemaal verschillende luchtjes. Tel daarbij dat de jongens een zeer gevoelige huid hebben en al die luchtjes en geurtjes niet verdragen. Dus wassen maar! Dat leverde vandaag een extra grote strijk op, maar ach.. dat hoeft dan in het voorjaar niet, haha!


Ik kocht ook wat setjes kleding bij één verkoopster. Maar toen ik het doosje open deed kwam de geur stank me al tegemoet. Bleh! Natte hond! En inderdaad, allemaal hondenhaar, bah bah bah! Ook deze kleding ligt inmiddels schoon in de was. J. kan weer vooruit!


Afgelopen vrijdag was manlief op tijd en kon ik even naar de kringloopwinkel. Ik moest het één en ander wegbrengen en wilde gelijk even snuffelen. Ik kocht een witte merk polo voor B. alvast voor de lente, voor maar liefst 2 euro. Wit blijft niet lang wit bij ons. Ze knoeien met hun eten of vergeten zich om te kleden en spelen ermee buiten. Nou ja, voor die twee euro kunnen we niet tobben.


Bij een andere kringloopwinkel kocht ik een truitje en twee shirtjes voor J. Zelfs nog een shirtje van Vingino, en dat voor 1 euro per stuk.. En ja.. ook dit is al gewassen en gestreken!


Ik vind het fijn om een klein beetje voorraad te hebben voor J. Hij groeit zo ongelooflijk hard dat kleding soms ineens niet meer past. Met z'n 4 1/2 maand draagt hij rompers maat 74/80. Mede door de wasbare luiers natuurlijk, maar toch.. Ik heb nu wat kleding op voorraad, dus kunnen we weer even vooruit. Ik koop overigens geen kleding groter dan maat 86. Dat doe ik pas weer als hij maat 80 draagt. Dit om te voorkomen dat de voorraad te groot wordt en ik geen overzicht meer heb. Behalve die zomershirtjes dan ;-).


Twee weken geleden belde de meester van E. E. had alles onder gespuugd, of ik hem op wilde halen. Uiteraard! Op school aangekomen had de meester alles al opgeruimd en zat E. op me te wachten. Ik vertroetelde hem lekker en hij was snel weer beter.


Vandaag belde weer de meester. 'O nee he..' dacht ik. Maar nee, de meester zei: 'Hij heeft niet gespuugd hoor'. Ik haalde opgelucht adem, totdat ik bedacht dat hij natuurlijk niet belde voor een gezellig praatje, zo onder de les. Nee.. inderdaad. Volgens de meester had E. iets gedaan wat ik niet van hem zou verwachten, hij had de DOP van z'n PEN ingeslikt.. WAT? Ja, de dop van z'n pen ingeslikt.. Omdat E. de dop voelde zitten hebben ze hem water en wat brood gegeven. Of ik toch even de dokter wilde bellen. Dit was één keer eerder gebeurt maar toen was de dop er weer door de 'natuurlijke manier' uitgekomen. O, eh.. ja.. natuurlijk! Dus belde ik de dokter. En inderdaad.. de dop komt er vanzelf weer uit. Maar.. ik moet het wel controleren. Aan mij de schone taak..


(.. ik doe toch liever extra was.. :-))..

Reacties

  1. Wat kunnen die kinderen toch maffe dingen uithalen.
    Zoontje had van de week een strijkkraaltje in zijn neus gestopt

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ow, wat zul je geschrokken zijn! Hopelijk komt het er snel weer uit...
    Hier hebben ze dat gelukkig nog nooit gedaan, maar je weet maar nooit wanneer ze het ineens in de bol krijgen!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Nou, dat viel mee. Als het ernstig geweest was had de meester vast anders geklonken. Maar goed.. hij is er nog niet uit. De andere kinderen hebben dit gelukkig ook (nog) niet gedaan!

      Verwijderen
  3. Oei, zo at ik ooit een kinderringetje op...was mama ook erg blij mee...
    Succes met de speurtocht!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Oh, dat kan ik me helemaal voorstellen! Dat is nog van metaal ook.. Thanx!

      Verwijderen
  4. Oei, hopelijk komt het weer goed. Mooie kleding gescoord en ze dragen het ook maar zo kort.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dat hoop ik ook! Dank je wel! Nou, dat verschilt per kind. B. draagt zomerkleding vaak 3 zomers. Hij is zo dun dat grotere broeken afzakken. Daarmee komt hij natuurlijk wel zo ongeveer in dezelfde kledingmaat als E. en A., die ook dezelfde maat hebben..

      Verwijderen
  5. Oei, hopelijk kom je de dop snel tegen. Niet zo'n fris klusje trouwens, succes.

    Leuke kleding, ik struin ook graag de kringloopwinkels af voor mooie koopjes.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Nou, dat hoop ik ook! Ik lees jouw blog ook en zie idd soms leuke vondsten voorbij komen.

      Verwijderen
  6. En? Ben je 'm al tegen gekomen? Ik hoop toch dat ik na de poepluiers niet al te veel poep meer hoef te zien van zoonlief haha ;-p

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Leuk zo lekker goedkope kleding scoren , via marktplaats doe ik zelf nooit wel bij de kringloop daar snuffel ik graag , pas nog een leuke winterjas gescoord bij de kringloop voor mijn dochter voor €4 , leuk toch .

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Hoi! Maak je ook wel eens gebruik van krijgdekleertjes.nl? Dan ruil je kleding. Dat kan bij ruilpunten door het hele land, maar ook online.
    Ik ben inmiddels helemaal fan van het concept.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Een pennendop! Dat is nog eens flink slikken zeg!

    Huisvlijt

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Nou, dat is echt een flinke hap ja! Terwijl hij een paracetamol niet eens weg krijgt..

      Verwijderen

Een reactie posten

Populaire posts van deze blog

Experiment, cake in de broodbakmachine.

Tip: broodbakmix!