Wat eten/aten we deze week?

Sinds een week of wat maak ik een heus 'eetplan' voor de hele week. Eerder deed ik dat niet en keek hooguit een dag of drie vooruit. En echt, het werkt! We zijn minder geld kwijt aan de boodschappen en het is lekker dat je er verder niet meer over na hoeft te denken.

Ik ga als volgt te werk: ik begin met dit lijstje op zaterdag, zodra de folder van AH op de mat is gevallen. Ik kijk wat er in de aanbieding is én of ik er wat mee kan. Ik kijk ook in de koelkast of er nog groente over is wat verwerkt moet worden (voor de maandag) en schrijf dan op wat we allemaal eten. De dagen bepaal ik later, dat is meestal afhankelijk van de tijd die ik heb om te koken en de groente die het snelste op moet.

Deze week maakte ik op maandag pas m'n lijstje. Domweg omdat ik er zaterdag niet aan toe gekomen was. De jongens, die nu vakantie hebben, dachten mee. Uiteraard wilden ze heeeeeel graag pannekoeken eten ;-). Het lijstje van deze week is als volgt:

- Doperwten, rostirondjes en kipstukjes. (alles op voorraad, en diepvries moet leeg..)
- Pannekoeken
- Erwtensoep
- Boerenkool
- Patat (zaterdag)
- Vegetarische macaroni van smakelijck (staat in haar tweede kookboek, aanrader!)
- zondag moeten we nog even over nadenken

Maandag maakte ik gelijk de erwtensoep klaar, die we dezelfde avond aten. Hmm! Ik maakte 6,5 liter, dus aten we dat vandaag nog een keer, én hebben we twee bakken in de diepvries!


Dinsdag aten we boerenkool.
Vandaag aten we wéér erwtensoep en een restje boerenkool.
Donderdag: macaroni
Vrijdag: Doperwten, rosti en kip
Zaterdag: patat

Misschien vraag je je af waar de pannekoeken gebleven zijn? Die aten we vanmiddag als lunch!


Ik heb er een beetje een hekel aan als de jongens geen groente eten s'avonds, dus vond ik dit wel een goede oplossing. Ik belde m'n vriendin om te vragen of ze mee wilde eten, dus het was een gezellige boel!

Maak je ook een eetplan? Wat is jouw 'werkwijze'?

Reacties

  1. is dat erwtensoep of bowl

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Nu je het zegt.. het lijkt er wel op ja! Nee het is echte snert! De foto is bewerkt op IG, vandaar!

      Verwijderen
  2. Ik kijk ook de blaadjes na..maar ga ook naar de markt op zaterdag als ik niet werk.
    Na 14:30 koop ik dan heel goedkoop.
    Daar baseer ik een weekmenu op.
    Trouwens ah kan je de folder donderdag avond al online zien voor de volgende week.
    Weet ik meteen of ik nog evt wat extra's moet halen van de huidige aanbiedingen..of zelfs beter even kan wachten.
    Gr daphne

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik koop door de week niets, maar kijk wat de groentekraampjes mij bieden. Ik bedenk of we voor iedere dag wat hebben en probeer daar zo creatief mogelijk in te zijn

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Sinds een paar maanden maak ik een weekmenu en dat bevalt me echt prima!
    Het grootste voordeel vind ik wel dat ik niet meer hoef na te denken wat ik nu weer op tafel moet zetten :)

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Populaire posts van deze blog

Experiment, cake in de broodbakmachine.

Tip: broodbakmix!