Genoeg gedaan!

.. zie ik net tegen mezelf. Vandaag deed ik dit:

- kinderen aankleden
- ontbijt klaarmaken + schooltas
- 3 kaarten weggebracht
- B. naar school gebracht (ja, echt in deze volgorde!)
- naar AH
- wat drinken met E. en A.
- bedden opmaken
- boven drie slaapkamers gestoft
- bed A. afgehaald, matrasje mee naar beneden genomen om uit te kloppen, en bed verschoond
- naar het groentekraampje geweest
- de was gestreken, opgevouwen en 3 wassen gedraaid en opgehangen
- de douche schoongemaakt
- mail beantwoord en rekeningen betaald
- geluncht met E. en A.
- naar de action geweest
- B. van school gehaald
- gezellig wat gedronken en een ijsje gegeten
- eten gekookt
- kinderen gedoucht en op bed gelegd
- vaat gewassen
- planten gesproeid
- ramen gezeemd aan de voorkant
- de overkapping en de dakgootranden schoongemaakt
- de wc schoongemaakt

En toen dacht ik, dit kan ik ook nog wel doen:
- de ramen aan de achterkant zemen
- stofzuigen
- de dakgootrand aan de achterkant doen
- planten poten
- smoothy maken

Maar nee, niets van dat alles! Ik moet leren om ook eens even rust te nemen. De laatste jaren zijn we erg druk, en tijd voor mezelf is er maar weinig. Het geeft niet, maar toch is het goed om zo af en toe STOP tegen jezelf te zeggen. Er is namelijk altijd wel wat te doen!

Het enige wat ik nog wel echt MOET doen.. de douchehoek uitsoppen als ik zelf ga douchen..

Neem jij tijd voor jezelf? Wanneer doe je dat? Wat ga je dan doen?

Reacties

  1. Het is wel een groot verschil met kinderen of zonder. Ik probeer elke avond een beetje te borduren als ontspanning. Maar stiekem ben ik nu wel heel blij met ons huisje van 70 m2 dat scheelt behoorlijk met schoonmaken.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Nou complimenten hoor heej! Je hebt een hoop gedaan zeg.. Effe denken, ik heb buiten gezeten in het zonnetje, de computer geinstalleerd, koffie gedronken, en o ja ook nog eten gemaakt (en opgeruimd natuurlijk) haha dus voel je niet schuldig om lekker te gaan zitten!

    Lieve groet,
    Alberta

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Veel gedaan ja!
    ik neem af en toe de tijd om wat te lezen of een denkspelletje, hoewel in deze tijd van het jaar het wel lastig is om tijd te nemen voor jezelf.
    Toch, als je veel afwisseling in je werkzaamheden hebt, kun je vaak meer dan je denkt.

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Populaire posts van deze blog

Experiment, cake in de broodbakmachine.

Tip: broodbakmix!