Laatste loodjes..

.. wegen het zwaarst.. toch? Heel eerlijk gezegd vond ik de periode rond de 20e week zwaarder. De tijd dat ik zo'n last had van m'n bekken dat ik geen kant meer op kon. Maar goed.. het heeft geen zin om terug te kijken, we kijken nu vooral vooruit!


De babykamer is klaar, er staat een tas klaar met ziekenhuisspullen (mocht het nodig zijn), de enveloppen zijn geschreven, telefoonnummers genoteerd en heel veel lijstjes gemaakt.


De laatste dagen ben ik vooral aan het bedenken wat ik makkelijker kan maken. Ik maakte een lijst met dingen die dagelijks moeten gebeuren, zoals 'vlees uithalen' of 'voor vervoer zorgen'. Ik schreef op wat de kinderen mee moeten nemen naar school. Ik maakte een lijst met medicijnen. Ik zocht telefoonnummers op van mensen die eventueel de jongens mee zouden kunnen nemen naar school. Voor B. maakte ik een pictolijst zodat hij z'n dagelijkse dingen zelf af kan werken, zonder mijn hulp. Ik mailde de drukkerij nog even over de kleur van het geboortekaartje. En zo kan ik nog wel even doorgaan.


Buiten lijstjes probeer ik ook vast wat etenswaren in huis te halen die makkelijk klaar te maken zijn. Zo kocht ik een bakje kant en klare gehaktballetjes. Doperwten en aardappels erbij en we hebben weer een maaltijd. Er zit een bak gekookte bieten in de diepvries, gehakt rullen, aardappels koken.. stampot!


En natuurlijk zorgen we ervoor dat, voordat we naar bed gaan, de boel aan kant is. Aanrecht leeg, was gestreken, vaatwasser zo veel mogelijk leeg, gestofzuigd.. enz. En weet je.. eigenlijk is dat ook wel heel lekker! Niet dat het anders een zooi is, maar het 'moet' nu net even allemaal wat netter, en dat voelt gewoon wat fijner aan als je 's ochtends beneden komt!


Al met al hopen we binnen twee weken ons vierde kindje te krijgen. Spannend.. hoe zal het gaan? Krijgen we een zoon of dochter? Hoe reageren de jongens? Kunnen we de rust vinden die we zo graag willen tijdens de kraamtijd? We leggen het maar in Gods Hand en wachten af.. dat is het allerbeste!
Afbeeldingsresultaat voor hoogzwanger

Reacties

  1. Heel veel sterkte en succes met de laatste loodjes.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Oef ja echt de laatste loodjes, heel veel succes en sterkte met de bevalling

    BeantwoordenVerwijderen
  3. O ja, echt herkenbaar zo die laatste loodjes: inderdaad steeds alle was en strijk weg, elke avond het huis glad... Zo ging dat hier ook! Nu, alvast sterkte voor de bevalling!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik hoop dat jullie gauw dit kindje mogen verwelkomen!
    En grappig dat je schrijft dat je het huis elke avond aan kant maakt. Toen ik ging bevallen van de tweede was de keuken ontploft en waren we naar bed gegaan met het idee, dat komt morgen wel weer. Ik ben dus bij de eerste tekenen gauw naar uit bed gegaan om de keuken op te ruimen ;) maar dat was ook een welkome afleiding op dat moment.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Haha, grappig inderdaad. Ik wil per se alles aan kant hebben. De andere drie zijn snel geboren en dan denk ik echt niet meer aan puinruimen!

      Verwijderen
  5. Veel sterkte met de laatste loodjes!!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Dank je wel! Nee, we weten niet wat het is. Toch wel heel bijzonder hoor!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Heel veel succes met de laatste loodjes en geniet nog even van het getrappel in je buik!! Veel geluk en gezondheid!!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. O wat gaat het snel en reuze spannend als je niet weet wat het wordt, zou daar zelf ook de voorkeur aan geven. Toen ik beviel was het huis wel aan kant maar het wiegje nog niet opgemaakt. 2 weken te vroeg geboren. Ik kreeg meteen er van langs, wist ik veel!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Da's wel heel erg, dat je er gelijk van langs kreeg.. pfff

      Verwijderen
  9. Héél veel sterkte met de komende bevalling! Het is als een tunnel waar je doorheen moet, maar waar aan het eind van die tunnel het licht is! En als de baby er eenmaal is....dan voel je je de gelukkigste mens van de hele wereld!! Hartelijke groeten van Roos

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Spannend inmiddels. Misschien is je baby al geboren. En zo niet, dan een mooie bevalling en geniet van alles.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Sterkte met de laatste loodjes! Het wordt spannend!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Ben benieuwd! Sterkte.
    Groet, Wilma

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Populaire posts van deze blog

Experiment, cake in de broodbakmachine.

Tip: broodbakmix!