Zorgen voor meer rust.. afscheid!

Afgelopen weken ben ik bezig geweest om allerlei zaken af te zeggen en makkelijker te maken. Ik stuurde de scanner + map terug naar GFK, en meldde me uiteraard ook af. Ik zei nóg meer mailings op. Ik verliet spaarprogramma's als euroclix en klezzer. Ik keek m'n hele facebooktijdlijn na, verwijderde zeker de helft van wat erop stond. En zo kan ik nog wel even doorgaan. Waarom? Ik wil meer rust. Meer tijd voor dingen die er echt toe doen. En zo komt het ook dat ik, na jaren, stop met bloggen. Ik wil nog één blogje schrijven.. in D.V. juni '17, als onze baby geboren is.


Misschien komt deze mededeling als een donderslag bij heldere hemel. Voor mij is dit een proces van minstens een jaar. Nadat ik minder anoniem ging schrijven en ik dus reacties kreeg van mensen 'uit de buurt' veranderde mijn manier van schrijven en daarbij ook de onderwerpen waarover ik wilde schrijven. Niet dat ik de mensen 'uit de buurt' de 'schuld' van deze stop wil geven, ik heb er zelf voor gezorgd dat we wat uit de anonimiteit kwamen, en dat het bloggen daardoor minder leuk geworden is, is daarom ook aan mezelf te wijten. De reacties waren ook niet per se negatief, maar je kunt je wel voorstellen dat je minder makkelijk schrijft over onderwerpen als 'wasbaar maandverband' als je weet dat je buurman (bijvoorbeeld) meeleest.


De blogberichten die er staan loop ik na en er zullen er heel wat verwijderd worden. Stukjes die veel gelezen worden (zoals over nachtangst) zal ik laten staan. Ook recepten blijven staan, mocht je die nog willen gebruiken. Verder hoop ik wel bij jullie te blijven lezen, al zal dat minder zijn dan voorheen. Ook dit vanwege de 'rust'. Geen schermpjes meer na 21:00 uur.


Voor nu neem ik dus afscheid en wil ik alle mensen die meelazen hartelijk bedanken. Het was fijn om reacties te krijgen op hetgeen ik schreef, ook al was dit in sommige gevallen negatief, een beetje reflectie kan immers geen kwaad ;-).


Ik hoop jullie dus nog wel te laten weten als de baby geboren is. Dit zal dan echt de laatste keer zijn!


Reacties

  1. Jammer hoor, maar begrijpelijk, ikzelf ben om dezelfde reden (meelezers) gestopt. Ben wel benieuwd naar je blogje in juni hoor!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Jammer joh! Ik las je blogjes graag, ook al reageerde ik lang niet altijd. Maar wat je schrijft over 'meelezers' herken ik wel, ook ik voel me mider vrij 'alles' te schrijven als je merk dat er veel mensen in je omgeving meelezen... ;-) Maar ik ben wel erg benieuwd naar je allerlaatste blogje! Eem heel goede zwangerschap gewenst!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat jammer....maar begrijpelijk en goed om keuzes te maken. Zijn zoveel zaken die ook belangrijk/nog belangrijker zijn!
    Een hele goede zwangerschap toegewenst en het beste in alles!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Jammer, maar je gezin en jezelf gaan voor. Geniet van de zwangerschap en tot dan.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Och wat jammer nou, ik las graag je berichten. Om de dezelfde reden ben ik ook al 2 keer over gestapt en twijfel nu ook al weer. Het schrijft inderdaad ongemakkelijk als de buren mee kijken. Een heel goede zwangerschap toegewenst en alvast fijne kerstdagen en een gezond en gelukkig nieuwjaar!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Spijtig ! maar begrijpelijk....ik las je heel graag maar reageerde weinig tot niet (zeker de laatste tijd) ikzelf schrijf ook niet zoveel meer...alvast een fijne zwangerschap! mooie kerstdagen en een gelukkig 2017

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Erg jammer, ik las je blogjes graag. Maar wel begrijpelijk hoor, zelf blog ik ook bijna niet meer, ook mede als reden, de meelezers....

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Heel erg herkenbaar, over dat herkennen... ik ga ook afbouwen, ben daar eigenlijk al mee bezig. Een heel goed zwangerschap gewenst, Gods zegen voor jullie.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Heel erg jammer! Maar ik begrijp je goed. Een heel goede zwangerschap gewenst verder en leuk dat je nog wel even laat weten wat er straks geboren is als alles goed mag gaan.
    Groetjes Gerda

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Jammer,maar begrijpelijk!
    Ik wens jullie een fijne zwangerschap en ben benieuwd straks in Juni;)

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Ha! Inderdaad wel onverwacht. Maar ik snap het wel hoor, maar vind het wel erg jammer! Dat is o.a. ook een beetje waarom ik niet echt meer blog. Ik kreeg soms per email/app allerlei reacties op berichten (ook niet perse negatief) maar toch vond ik dat niet altijd leuk.
    Je hebt me wel geïnspireerd, hoor! Kastje per dag, wasbare luiers, minder afval.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Héél jammer, maar begrijpelijk.
    Geniet van je zwangerschap!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. AH wat jammer, je kunt prive gaan bloggen net als ik dat doe, ik begrijp je hoor, heel veel succes met je zwangerschap.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. AH wat jammer, je kunt prive gaan bloggen net als ik dat doe, ik begrijp je hoor, heel veel succes met je zwangerschap.

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Jammer, je was een van de weinige blogs die ik lees.
    Fijne zwangerschap en hopen volgen jaar blew te horen!!
    Gezegende Kerstdagen en Voorspoedig 2017.

    Groet, Wilma

    BeantwoordenVerwijderen
  16. spijtig,ik wens je een verder een goeie zwangerschap toe en nog een mooie toekomst.belgische groetjes debora

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Wat ontzettend jammer, ik genoot altijd zo van je "blogpraatjes "!
    Een goede zwangerschap toegewenst verder en hopelijk tot juni D V als alles goed mag gaan.
    Hartelijke groeten,
    Clazien.

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Jammer dat je gaat stoppen. Ik heb je blogs niet gelezen maar ik kan de reden goed begrijpen.

    Ik wil graag als kleine tip meegeven dat je inkomsten bij Klezzer gewoon doorlopen. Ook al doe je de komende tien jaar niks. Het kan zomaar zijn dat je over tien jaar een paar honderd euro in je account hebt staan.

    Veel succes verder en geniet nog maar even van de zwangerschap. Mijn kleine is inmiddels 3 maanden jong :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Goede zwangerschap, wel erg leuk als je nog laat weten wanneer de kleine geboren is.
    Groet, @Let...

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Sinds een jaar volg ik je blogs:fijn wat je wilde delen. Gods zegen voor jou en je groeiende gezin. Het ga jullie goed.

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Hoi Helma,
    Jammer dat je gaat stoppen. Ik las je blogjes altijd. Ik kan het wel begrijpen. Een goede zwangerschap toegewenst!

    Groetjes,
    Marleen

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Jammer, vond het erg gezellig om bij je mee te lezen maar snap het wel. Dat is de reden waarom ik nooit aan een blog begonnen ben. En rust voor jezelf en je gezin, zeker nu er weer een kleintje aankomt is toch het allerbelangrijkst!! Geniet van je zwangerschap, de bevalling en je kleintje (tegen die tijd). Ze worden zo snel groot!! Geniet van je rust!
    Lieve groet, Noortje

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Ik heb je blog pas een paar maanden geleden gevonden en lees hier graag. Jammer dat je gaat stoppen, maar zo fijn dat je deze keuze voor jezelf maakt! Rust is onbetaalbaar, ik heb ook mijn manieren om te zorgen voor rust en ben hier heel zuinig op.
    Ik wens je een heel fijne zwangerschap en veel geluk!

    BeantwoordenVerwijderen
  24. begrijpelijk ik las je stukjes altijd graag!
    vr gr Roos

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Ah wat jammer ik las je blogs altijd graag.
    Nog een voorspoedige zwangerschap en ik hoop dat het de hormonen zijn die je tot deze beslissing bracht.
    Groetjes dirkje

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Bedankt dat we een kijkje in je leven mochten nemen. Wens je een goede en gezonde zwangerschap toe en boven alles Gods zegen voor nu en in de toekomst.
    Hartelijke groeten Rianne

    BeantwoordenVerwijderen
  27. NEEEEEEE, Helma ik kan je niet missen! Maar volg ik je dan nog wel op instagram? Of ga je die ook verwijderen? Dikke kus hoor...

    BeantwoordenVerwijderen
  28. En anders mail adressen uitwisselen? Of op facebook..... ik moet even slikken....

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Dag Helma,

    Vandaag, eindelijk, besloot ik je blog eens op te zoeken. Maar ik zie, dat je hem juist hebt gestopt. Tja, zo gaan die zaken :-). Ik wil je heel hartelijk bedanken voor het leuke jam-boek wat je een paar weken geleden voor ons 30-jarig huwelijk stuurde! Echt heel leuk!
    Ik wens je het allerbeste toe, ook voor het komende jaar. En dat er rond juni maar een lief babietje in het wiegje mag liggen!

    BeantwoordenVerwijderen
  30. Net was ik begonnen aan het schrijven van een blogbericht en wilde daarin verwijzen naar jou. Hoe ik bij jou had gelezen over je spaarpotje, dat je bij elkaar spaart door spullen te verkopen. Ik bewonderde de toewijding waarmee je dat deed en doordat ik bij jou zag hoe kleine beetjes samen aardig op kunnen lopen bedacht ik dat ik dat ook wilde gaan doen. Om de luxere spaardoelen te kunnen bereiken. En niet te vergeten natuurlijk je tip om bruynzeeldozen op MP te zetten!
    Dus ik was dat aan het schrijven en bedacht dat ik even weer bij je wilde kijken. Nu lees ik dat je wilt stoppen. Erg jammer, maar ook begrijpelijk.
    Ik wens je een voorspoedige zwangerschap en wens jou en je gezin alle goeds! Ik kijk uit naar je bericht in juni.
    Warme groet
    Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  31. Ha Helma, Ik zie nu pas dat je gaat stoppen! Jammer zeg. Hoewel ik me de reden heel goed voor kan stellen. Ik wens je heel veel Zegen toe bij je verdere zwangerschap. Leuk dat je nog een geboorteberichtje plaatst! Liefs, Julia

    BeantwoordenVerwijderen
  32. Hoi Helma,
    Erg jammer dat je gaat stoppen met je blog! Ik hoop niet dat je bent gestopt omdat je recentelijk bent herkent of op je blog bent aangesproken... Want ik vind je blogverhalen juist dapper, eerlijk en leerzaam!
    Veel succes met alles en plezier in je zwangerschap!
    Groetjes Jacomijn

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Populaire posts van deze blog

Experiment, cake in de broodbakmachine.

Tip: broodbakmix!